Trzepak.pl


Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Autor Wiadomość
Post: wt, 12 lut 2019 13:29:17 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: pn, 02 maja 2011 21:52:57
Posty: 1364
Ogólnie to problem występuje od około 2 miesięcy (zwłaszcza wieczorami, uciążliwe przy korzystaniu HBO GO/CDA). Jako że od początku byłem sceptyczny do zakupu oferty, ale demokratycznie zostałem przegłosowany (bo "przecież sąsiad ma"...), to jak domownicy się denerwowali że wiesza się transmisja, to byłem przekonany OT taki ISP-macie to czego chcieliście (stawiałem że albo coś nie halo z wyjściem na świat, albo samego serwera HBO ). Jednak ostatnio coś mi się światło ostrzegawcze zapaliło jak kilka razy zdarzyło się rozłączyć rozmowę VoIP i wczoraj podczas takiej zwiechy CDA na TV przetestowałem na szybko cały segment sieci w domu- z modemem włącznie wszystko OK, transmisji w świat brak. Dokładnie taki sam przypadek jak w tym wątku https://trzepak.pl/viewtopic.php?f=27&t=54095, jeżeli @Klito tutaj zagląda to jeżeliby zechciał podzielić się informacją jak rozwiązano problem? Albo może @czolo coś wie w tym temacie, w końcu Mysłaków nie daleko ;-) .


Na górę
Post: wt, 12 lut 2019 14:50:54 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy master
trzepakowy master

Rejestracja: śr, 12 mar 2008 16:12:35
Posty: 8544
Dzwoń do operatora który dostarcza Ci sygnał. Miernik mocy ani reflektometr nie działają na odległość, a bez tego to wróżenie z fusów będzie pewniejsze

_________________
www.fiberion.pl


Na górę
Post: wt, 12 lut 2019 15:38:44 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista

Rejestracja: śr, 21 gru 2011 20:58:18
Posty: 685
jarek porzuciłeś LTE dla FTTH
nie do wiary :zlosnik:


Na górę
Post: wt, 12 lut 2019 18:07:54 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: pn, 02 maja 2011 21:52:57
Posty: 1364
Orin pisze:
Dzwoń do operatora który dostarcza Ci sygnał. Miernik mocy ani reflektometr nie działają na odległość, a bez tego to wróżenie z fusów będzie pewniejsze

Zgłosiłem do działu technicznego BOK-znają problem, pracują nad tym.
gumis pisze:
jarek porzuciłeś LTE dla FTTH
nie do wiary :zlosnik:

W LTE nie ma dla mnie w tej chwili oferty spełniającej moje wymagania (tzn. byłaby gdyby Play udostępniał publiczne IP), jest jedynie w ofercie dla firm-Orange. Bo z takim podejściem ISP odnośnie usługi publicznego IP-za które dodatkowo płacę 10 zeta co miesiąc, jestem zniesmaczony, a mam to wszystko wrzucone w DMZ zamiast w bridge-za który ISP życzy sobie przy takiej samej ofercie 600zł/m-c. Także opłaciłem abonament z góry na 2 lata umowy i czekam na pozytywne zmiany na rynku. :)


Na górę
Post: wt, 12 lut 2019 21:57:41 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz, 11 gru 2011 0:33:43
Posty: 1372
Koledzy przyznać się który podłączył Jarka? :chinczyk:
Radiufka niedobra i światłowodufko/geponufka również.
Może problemy nie leżą w Operatorze tylko w kliencie? :oczko:


Na górę
Post: wt, 12 lut 2019 22:43:34 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodociany subskrybent
Młodociany subskrybent

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 213
Rozłączanie połączenia ale którego? gdzie?

Ja bym zaczynał weryfikacje od postaw:

1) Czy w trakcie padu dostępu do sieci na urządzeniu zapala się lampka LOS albo może PON zaczyna mrugać?
2) Czy w tym momencie urządzenie dostępowe operatora odpowiada na PING, da się wejść na jego stronę.
3) Czy sesja PPPoE (o ile twój ISP korzysta z takiej autoryzacji) jest zestawiona czy nie.
4) Czy masz jakiekolwiek połączenie z siecią ISP - jeżeli tak to do którego momentu.
5) Weryfikacja działania sieci bezpośrednio na urządzeniu dostawcy po kablu.

Czym precyzyjniej wskazany zostanie problem tym szybciej uda się go rozwiązać, nie umieją znaleźć - pokaż im palcem, zademonstruj problem - nagraj go i wyślij.


Na górę
Post: śr, 13 lut 2019 14:26:33 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: pn, 02 maja 2011 21:52:57
Posty: 1364
seb235 pisze:
Rozłączanie połączenia ale którego? gdzie?
1) Czy w trakcie padu dostępu do sieci na urządzeniu zapala się lampka LOS albo może PON zaczyna mrugać?
2) Czy w tym momencie urządzenie dostępowe operatora odpowiada na PING, da się wejść na jego stronę.
3) Czy sesja PPPoE (o ile twój ISP korzysta z takiej autoryzacji) jest zestawiona czy nie.
4) Czy masz jakiekolwiek połączenie z siecią ISP - jeżeli tak to do którego momentu.
5) Weryfikacja działania sieci bezpośrednio na urządzeniu dostawcy po kablu.

Czym precyzyjniej wskazany zostanie problem tym szybciej uda się go rozwiązać, nie umieją znaleźć - pokaż im palcem, zademonstruj problem - nagraj go i wyślij.

Dzięki za wskazówki, 1-nie sprawdziłem statusu tych led, następnym razem zrobię fotę, 2-urządzenie dostępowe/modem ZTE F660 odpowiada na ping, ba nie jest restartowane, internet wraca sam, do samego urządzenia nie mam dostępu, 3- z pewnością jest wymagana autoryzacja PPPoE (dane mam w panelu e-BOK), 4-cała sieć w domu działa prawidłowo z modemem ZTE włącznie (odpowiada na ping), bezpośrednie adresy zewnętrzne nie odpowiadają (8.8.8.8, 208.67.220.220), bramy ISP nie znam bo nie mam dostępu do urządzenia, następnym razem spróbuję sprawdzić serwer DNS ISP, 5-nie sprawdzałem tego ale skoro ZTE odpowiada mi prawidłowym pingiem, to co mogłoby być tutaj nie halo?


Na górę
Post: śr, 13 lut 2019 17:44:55 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Fanatyczny prenumerator
Fanatyczny prenumerator

Rejestracja: wt, 14 paź 2008 21:06:57
Posty: 406
jarek7714 pisze:
bramy ISP nie znam bo nie mam dostępu do urządzenia
Sprawdź w wierszu polecenia [tracert]. Pierwszy adres powinien być adresem ONT ZTE, a drugi adresem urządzenia w sieci lokalnej. Jak nie będziesz miał połączenia z siecią wpisz wtedy ten drugi adres i zobaczysz czy odpowiada.


Na górę
Post: śr, 13 lut 2019 20:04:53 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodociany subskrybent
Młodociany subskrybent

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 213
Na tym urządzeniu pewnie możesz się logować aczkolwiek na konto User, sprawdź popularne możliwości a jak nie to skontaktuj się z dostawcą usługi. Sam korzystam z tego urządzenia i mam dostęp do panelu dla użytkownika gdzie podany jest min. czas trwania połączenia PPPoE. Co do samego urządzenia mam go już prawie 1,5r i nie jest najgorsze, czasami potrafi zaliczyć reboota aczkolwiek są to incydentalna przypadki. Co do samego urządzenia dostałem informację od mojego ISP iż faktycznie urządzenie jest podatne na poziom sygnału optycznego, jeżeli nastąpi jego gwałtowny spadek np w wyniku prac operatora na sieci - urządzenie reaguje restartem. Co do reszty nigdy nie miałem z nim żadnego problemu.


Na górę
Post: śr, 13 lut 2019 20:16:34 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: pn, 02 maja 2011 21:52:57
Posty: 1364
sp6huk pisze:
Sprawdź w wierszu polecenia [tracert]. Pierwszy adres powinien być adresem ONT ZTE, a drugi adresem urządzenia w sieci lokalnej.

Kurcze zapomniałem o tym :ok: , bo mimo tego że problem występuje od około 2 miesięcy, to takiego czegoś się nie spodziewałem (na LTE przyzwyczajony jestem do innych standardów, w Plusie i po ponad 2 miechy miałem status aktywnej sesji, na Orange do miesiąca...). Mam adres, narazie działa ok, jak problem wystąpi to sprawdzę. Jedynie jestem mocno zdziwiony opóźnieniami do bramy... (połączenie ethernet/światłowód).
seb235 pisze:
Na tym urządzeniu pewnie możesz się logować aczkolwiek na konto User, sprawdź popularne możliwości a jak nie to skontaktuj się z dostawcą usługi. Sam korzystam z tego urządzenia i mam dostęp do panelu dla użytkownika gdzie podany jest min. czas trwania połączenia PPPoE.

Na domyślnych ustawieniach wszystko jest niedostępne, polityka tej firmy jest taka że o współpracy można zapomnieć. Jeżeli naprawią sami to ok, jeżeli nie-trzeba będzie z tym żyć.
seb235 pisze:
Co do samego urządzenia mam go już prawie 1,5r i nie jest najgorsze, czasami potrafi zaliczyć reboota aczkolwiek są to incydentalna przypadki. Co do samego urządzenia dostałem informację od mojego ISP iż faktycznie urządzenie jest podatne na poziom sygnału optycznego, jeżeli nastąpi jego gwałtowny spadek np w wyniku prac operatora na sieci - urządzenie reaguje restartem. Co do reszty nigdy nie miałem z nim żadnego problemu.

Problem reboot to nie jest-bo urządzenie byłoby niedostępne.


Załączniki:
Zrzut ekranu 2019-02-13 o 17.36.51.png
Zrzut ekranu 2019-02-13 o 17.36.51.png [ 128.45 KiB | Przejrzano 712 razy ]
Na górę
Post: pt, 15 lut 2019 21:05:15 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Subskrybent
Subskrybent
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 11 sty 2010 14:39:39
Posty: 334
gumis pisze:
jarek porzuciłeś LTE dla FTTH
nie do wiary :zlosnik:

:rotfl:

Jarek jak się podłączył do Orange to zrozumiale ale jak do małego lokalnego ISP to to już nie zrozumiem :D


Na górę
Post: czw, 21 lut 2019 16:45:57 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista

Rejestracja: pt, 02 sie 2013 14:30:53
Posty: 519
lukasz88 pisze:
gumis pisze:
jarek porzuciłeś LTE dla FTTH
nie do wiary :zlosnik:

:rotfl:

podłączył do Orange to zrozumiale


Na pewno nie (157.1) to nie orange...... :rotfl:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Dzisiaj jest czw, 25 kwie 2019 19:58:39

Strefa czasowa UTC+02:00

Moderatorzy: Administratorzy, Moderatorzy

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
SubSilver2 modified for Trzepak.pl by Colir
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl