Trzepak.pl


Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Autor Wiadomość
Post: śr, 07 lis 2018 14:16:45 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: śr, 27 maja 2009 22:33:17
Posty: 1419
Witam
W jednym miejscu na podtrzymaniu bateryjnym przy obciążeniu 4A siłownia trzyma 3,5h dla baterii 75AH i napięciu 54V.
To zdecydowanie zbyt krótko, więc coś jest grubo nie tam jak być powinno...
Aku są czteroletnie HAZE. W temperaturze nie przekraczającej 25'C.
W innym miejscu mam Haze i po 6 latach nie widzę ubytku pojemności a temperatura otoczenia jest sporo wyższa.
Różnica jedynie w siłowniach, bo tam gdzie jest problem jest cameleon, a tam gdzie ok eltek.
I teraz się zastanawiam czy może to siłownia nie doładowuje aku, czy może poleciał/ły jakieś akumulator/ry??

Jest sposób aby to w miarę rozsądnie sprawdzić? Bo przy tej pojemności spokojnie powinno to działać koło 15 godzin lekko...


Na górę
Post: śr, 07 lis 2018 14:26:48 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Powieściopisarz
Powieściopisarz

Rejestracja: wt, 17 lut 2009 0:15:58
Posty: 1558
Lokalizacja: Kraków
misztal pisze:
Witam
W jednym miejscu na podtrzymaniu bateryjnym przy obciążeniu 4A siłownia trzyma 3,5h dla baterii 75AH i napięciu 54V.
To zdecydowanie zbyt krótko, więc coś jest grubo nie tam jak być powinno...
Aku są czteroletnie HAZE. W temperaturze nie przekraczającej 25'C.
W innym miejscu mam Haze i po 6 latach nie widzę ubytku pojemności a temperatura otoczenia jest sporo wyższa.
Różnica jedynie w siłowniach, bo tam gdzie jest problem jest cameleon, a tam gdzie ok eltek.
I teraz się zastanawiam czy może to siłownia nie doładowuje aku, czy może poleciał/ły jakieś akumulator/ry??

Jest sposób aby to w miarę rozsądnie sprawdzić? Bo przy tej pojemności spokojnie powinno to działać koło 15 godzin lekko...
tam masz pojedynczy ciąg złożony z 9 szt baterii 6V 75Ah ?


Na górę
Post: śr, 07 lis 2018 15:10:37 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: śr, 27 maja 2009 22:33:17
Posty: 1419
hub_lan pisze:
tam masz pojedynczy ciąg złożony z 9 szt baterii 6V 75Ah ?


Nie rozumiem??
Są 4 sztuki po 12V jak dla każdej siłowni, którą posiadam.


Na górę
Post: śr, 07 lis 2018 15:47:53 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Powieściopisarz
Powieściopisarz

Rejestracja: wt, 17 lut 2009 0:15:58
Posty: 1558
Lokalizacja: Kraków
misztal pisze:
hub_lan pisze:
tam masz pojedynczy ciąg złożony z 9 szt baterii 6V 75Ah ?


Nie rozumiem??
Są 4 sztuki po 12V jak dla każdej siłowni, którą posiadam.


jakiej pojemności są te pojedyncze aku?

4x12v za pierona nie daje 54V natomiast 9x6v jak najbardziej stąd moje pytanie

co do sprawdzenia aku to najprostszym sposobem jest zmierzenie napięć na poszczególnych aku
tyle że po odłączeniu systemu ładowania

wtedy siłownia przejdzie na tryb pracy z aku i jeśli napięcia będą powyżej 12V na każdym to masz sprawne aku i do sprawdzenia pozostaje jedynie ich użyteczna pojemność co można sprawdzić przy stałym obciążeniu i pomiarach napięć co stałe odcinki czasowe


Na górę
Post: śr, 07 lis 2018 18:30:17 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: ndz, 19 lip 2009 10:41:45
Posty: 1116
najprostszy sposób na szukanie uszkodzonego akumulatora w zestawie,

podłączasz obciążenie pod akumulatory, miernik w rękę i mierzysz okresowo np co 10-15minut napięcie na bateriach (każdej z osobna).
przy dobrych akumulatorach napięcie na poszczególnych sztukach powinno być takie samo no może z delikatną odchyłką
i tak się mierzy aż napięcie na najsłabszym akumulatorze osiągnie minimalne napięcie czyli 11,4.

wtedy będziesz wiedział który akumulator w zestawie jest uszkodzony.


Na górę
Post: śr, 07 lis 2018 18:34:49 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: ndz, 19 lip 2009 10:41:45
Posty: 1116
hub_lan pisze:
4x12v za pierona nie daje 54V natomiast 9x6v jak najbardziej stąd moje pytanie


ależ oczywiście że daje :) w pełni sprawny naładowany akumulator to jest 13,5V więc policz jeszcze raz :), oczywiście mierzony bez obciążenia.

PS. skąd to wiem :) bo serwisowałem elektryczne wózki widłowe :) z bateriami trakcyjnymi :)

Swoją drogą jeśli szukacie akumulatorów pod długieeeee podtrzymywanie to polecam baterie trakcyjne :)
przykład akumulator 24V 374A, prąd rozładowania 1500W czas podtrzymywania najczęściej 3,5h :) i to przy akumulatorach wątpliwego stanu :)
owszem zdarzają się trupy np. czas 5 minut :) ale warto popytać w serwisach wózków bo takie baterie co trzymają 2-3h poprostu złomują :) i wtedy koszt wychodzi 3-3,5zł za kg
taka bateria waży najczęściej 300kg
i co najciekawsze z akumulatora trakcyjnego nie odpalisz auta :) praktycznie zerowy prąd rozruchowy !


Na górę
Post: śr, 07 lis 2018 19:19:59 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: śr, 27 maja 2009 22:33:17
Posty: 1419
Powiedziałbym nawet, że prawidłowo przedział napięcia na aku to 13.5-13.8V.
Elteki odczytują to w przedziale 54.6-54.8V i zgadza mi się to z odczytem z miernika...

Widzę, że będzie trzeba nad tymi bateriami posiedzieć dłuższą chwilę jednak :) ewentualnie wymienić je od razu na coś nowego...

Dźwiganie aku po 300kg zupełnie odpada.

Jakie akumulatory polecilibyście do pracy typowo buforowej czyt. z doskoku rozładowanie 50%z raz na 3 miesiące, a rozładowanie do odcięcia z siłowni z raz w roku...

Pozdrawiam


Na górę
Post: śr, 07 lis 2018 19:52:38 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Powieściopisarz
Powieściopisarz

Rejestracja: wt, 17 lut 2009 0:15:58
Posty: 1558
Lokalizacja: Kraków
Gularz_pl pisze:
hub_lan pisze:
4x12v za pierona nie daje 54V natomiast 9x6v jak najbardziej stąd moje pytanie


ależ oczywiście że daje :) w pełni sprawny naładowany akumulator to jest 13,5V więc policz jeszcze raz :), oczywiście mierzony bez obciążenia.

PS. skąd to wiem :) bo serwisowałem elektryczne wózki widłowe :) z bateriami trakcyjnymi :)

Swoją drogą jeśli szukacie akumulatorów pod długieeeee podtrzymywanie to polecam baterie trakcyjne :)
przykład akumulator 24V 374A, prąd rozładowania 1500W czas podtrzymywania najczęściej 3,5h :) i to przy akumulatorach wątpliwego stanu :)
owszem zdarzają się trupy np. czas 5 minut :) ale warto popytać w serwisach wózków bo takie baterie co trzymają 2-3h poprostu złomują :) i wtedy koszt wychodzi 3-3,5zł za kg
taka bateria waży najczęściej 300kg
i co najciekawsze z akumulatora trakcyjnego nie odpalisz auta :) praktycznie zerowy prąd rozruchowy !



1. zawsze podaje się napięcia nominalne a nie chwilowe
2. coś oszukujesz bo podajesz prąd rozładowania w jednostkach w których nie mierzy się prądu
3. jeśli mogą pracować pod obciążeniem rozładowującym 1500W (około 62,5A) to dwa takie akumulatory odpalą nawet spory silnik ciężarówki


Na górę
Post: czw, 08 lis 2018 0:03:44 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: ndz, 19 lip 2009 10:41:45
Posty: 1116
hub_lan pisze:
1. zawsze podaje się napięcia nominalne a nie chwilowe
2. coś oszukujesz bo podajesz prąd rozładowania w jednostkach w których nie mierzy się prądu
3. jeśli mogą pracować pod obciążeniem rozładowującym 1500W (około 62,5A) to dwa takie akumulatory odpalą nawet spory silnik ciężarówki


Po pierwsze nie piszę o nominałach tylko o praktyce, nowe cele powinny mieć napięcie 2,3V w akumulatorze 12V jest ich 6.
Po drugie niech ci będzie pod obciążeniem 1500W
Po trzecie podłącz i sprawdź, ja miałem okazję dwukrotnie raz niechcący w robocie zostawiłem światła w dieslu 2l i nie dało rady, ledwo kręcił, drugim razem odpalałem popularnego diesla 1,9 w wózku widłowym Linde i podobny efekt. 62A to nie 620A rozruchowego :)

co do polecenia niestety nie podłożę się, ale możesz spróbować opcji regeneracji ale oczywiście jeśli masz dostęp do odpowiedniego sprzętu.
U mnie w robocie taką akcję wycenia na 500zł za 375Ah.

Cytuj:
Jakie akumulatory polecilibyście do pracy typowo buforowej czyt. z doskoku rozładowanie 50%z raz na 3 miesiące, a rozładowanie do odcięcia z siłowni z raz w roku...

Proponuję jednak częstsze rozładowywanie akumulatorów, niestety może dochodzić do ich przeładowania.
Zainteresuj się urządzeniem "desulfator" też może pomóc :)


Ostatnio zmieniony czw, 08 lis 2018 0:11:09 przez Gularz_pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw, 08 lis 2018 0:11:03 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Powieściopisarz
Powieściopisarz

Rejestracja: wt, 17 lut 2009 0:15:58
Posty: 1558
Lokalizacja: Kraków
Gularz_pl pisze:
hub_lan pisze:
1. zawsze podaje się napięcia nominalne a nie chwilowe
2. coś oszukujesz bo podajesz prąd rozładowania w jednostkach w których nie mierzy się prądu
3. jeśli mogą pracować pod obciążeniem rozładowującym 1500W (około 62,5A) to dwa takie akumulatory odpalą nawet spory silnik ciężarówki


Po pierwsze nie piszę o nominałach tylko o praktyce, nowe cele powinny mieć napięcie 2,3V w akumulatorze 12V jest ich 6.
Po drugie niech ci będzie pod obciążeniem 1500W
Po trzecie podłącz i sprawdź, ja miałem okazję dwukrotnie raz niechcący w robocie zostawiłem światła w dieslu 2l i nie dało rady, ledwo kręcił, drugim razem odpalałem popularnego diesla 1,9 w wózku widłowym Linde i podobny efekt.

Rozumiem że na obudowie również jest napisane 13,8V lub 27,6V ? czy może jednak 12 i 24?

Proszę zdecyduj się czy mówimy o aku 24V o jakich pisałeś niżej czy o aku 12v o jakich piszesz teraz

poza tym wyraźnie napisałem że jak zepniesz 2 to będą mogły oddać ~2x większy prąd przy tym samym napięciu i spokojnie wystartują silnik nawet ropniaka

oczywiście jeśli to co napisałeś o możliwej do pobrania mocy jest prawdą


Na górę
Post: czw, 08 lis 2018 0:20:37 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: ndz, 19 lip 2009 10:41:45
Posty: 1116
hub_lan pisze:
Proszę zdecyduj się czy mówimy o aku 24V o jakich pisałeś niżej czy o aku 12v o jakich piszesz teraz
poza tym wyraźnie napisałem że jak zepniesz 2 to będą mogły oddać ~2x większy prąd przy tym samym napięciu i spokojnie wystartują silnik nawet ropniaka
oczywiście jeśli to co napisałeś o możliwej do pobrania mocy jest prawdą


A więc rozbiłem ci jakie napięcie ma cela w aku 12V jest ich 6, w 24V jest już 12 i tak dalej i tak dalej.
Opis na obudowie czysto informacyjny łatwiej operować słownictwem, Akumulator o napięciu 12V czy 24V na zaciskach świadczy że jest niedoładowany lub już niedomaga.

Możliwość poboru mocy 1500W z akumulatora jak najbardziej możliwy w robocie służy do tego obciążnica, w domowych warunkach może to być nawet zestaw żarówek (dość spory) lub inne urządzenia na wymagane napięcie.
W domu mam przy solarach z akumulatorami przetwornicę która daje mi nawet 2500W a przy 24V to już trochę ponad 100A.

I na koniec kolega na bank ma zestaw 4 akumulatorów więc mówimy o napięciu 48V :) jego napięcie na zaciskach wynika że ma naładowany zestaw lub mierzy pod prostownikiem :)
Oczywiście spotykałem aku które miały napięcie wskazujące na naładowanie 100% ale miały zwarcie i po podłączeniu obciążenia moment gazują i się grzeją po i napięcie spada na łeb na szyję.


Na górę
Post: czw, 08 lis 2018 1:04:51 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Powieściopisarz
Powieściopisarz

Rejestracja: wt, 17 lut 2009 0:15:58
Posty: 1558
Lokalizacja: Kraków
Gularz_pl pisze:
hub_lan pisze:
Proszę zdecyduj się czy mówimy o aku 24V o jakich pisałeś niżej czy o aku 12v o jakich piszesz teraz
poza tym wyraźnie napisałem że jak zepniesz 2 to będą mogły oddać ~2x większy prąd przy tym samym napięciu i spokojnie wystartują silnik nawet ropniaka
oczywiście jeśli to co napisałeś o możliwej do pobrania mocy jest prawdą


A więc rozbiłem ci jakie napięcie ma cela w aku 12V jest ich 6, w 24V jest już 12 i tak dalej i tak dalej.
Opis na obudowie czysto informacyjny łatwiej operować słownictwem, Akumulator o napięciu 12V czy 24V na zaciskach świadczy że jest niedoładowany lub już niedomaga.


właśnie dlatego żeby nie dochodziło do takich dyskusji używa się określenia napięcie nominalne
oraz nominalny prąd obciążenia (jak również maksymalny prąd obciążenia a częstym wskaźnikiem podawanym przez producentów jest również prąd zniszczenia i prąd zwarcia)


Gularz_pl pisze:
Możliwość poboru mocy 1500W z akumulatora jak najbardziej możliwy w robocie służy do tego obciążnica, w domowych warunkach może to być nawet zestaw żarówek (dość spory) lub inne urządzenia na wymagane napięcie.
W domu mam przy solarach z akumulatorami przetwornicę która daje mi nawet 2500W a przy 24V to już trochę ponad 100A.


przed chwilą zszedłem do samochodu (peugot partner 1,6 ropinak) i odczytałem z tabliczki znamionowej dane rozrusznika:
napięcie nominalne - 12V
prąd nominalny - 62A
prąd maksymalny - 123A


dla 1500W przy napięciu 12V popłynie prąd ~125A co zgodnie z tabliczką znamionową wystarczy do odpalenia silnika nawet przy -25 stC

ale trzeba wziąć pod uwagę jeszcze oporność wewnętrzną akumulatora, oporność wewnętrzną rozrusznika, oporność na układzie kabli łączących oraz spadek napięcia przy obciążeniu maksymalnym
dlatego właśnie napisałem niżej o 2 aku podłączonych równolegle - przy zachowaniu napięcia 12V




Gularz_pl pisze:
I na koniec kolega na bank ma zestaw 4 akumulatorów więc mówimy o napięciu 48V :) jego napięcie na zaciskach wynika że ma naładowany zestaw lub mierzy pod prostownikiem :)
Oczywiście spotykałem aku które miały napięcie wskazujące na naładowanie 100% ale miały zwarcie i po podłączeniu obciążenia moment gazują i się grzeją po i napięcie spada na łeb na szyję.


I widzisz zgadzamy się i nawet doszliśmy do tych samych wniosków
albo autor wątku robił pomiar w trakcie ładowania albo ma aku naładowane na full

tylko na jedno pytanie postawione na początku nie uzyskałem odpowiedzi
jaką ma pojemność pojedynczego akumulatora spiętego do takiego łańcucha
bo jedyną informacją jaką dysponujemy to ta że łańcuch ma pojemność 75Ah
co oznaczałoby że ma 4 aku każdy o następujących parametrach:
napięcie nominalne - 12V
pojemność 75Ah
(połączone szeregowo w łańcuch w celu uzyskania napięcia 48V)


Na górę
Post: czw, 08 lis 2018 9:02:48 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: ndz, 19 lip 2009 10:41:45
Posty: 1116
ok teraz jeszcze zadam pytanie :)

czy sprawdzałeś kartę katalogową siłowni ?
Jeśli nie to sprawdź bo jeśli masz prąd ładowania akumulatorów 4A to masz przyczynę.
Dobierając akumulatory powinno stosować się zasadę prąd ładowania musi wynosić 1/10 pojemności akumulatora, w przeciwnym wypadku zasiarczysz akumulator a co za tym idzie spadnie pojemność.

Koledzy z firmy z którą współpracuję do UPS-a 48V podłączyli akumulatory 45Ah i niestety po roku je zezłomowali.
Zresztą kiedyś sam podłączałem do do AD-55B akumulatory 14Ah i niestety dość szybko aku padły, prąd ładowania 0.16A. Napięcie było fajne ale przy obciążeniu trup.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Dzisiaj jest śr, 14 lis 2018 21:55:57

Strefa czasowa UTC+02:00

Moderatorzy: Administratorzy, Moderatorzy

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
SubSilver2 modified for Trzepak.pl by Colir
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl