Trzepak.pl


Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt, 20 mar 2020 7:40:46 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy czytelnik
Starszy czytelnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw, 13 wrz 2018 10:57:52
Posty: 177
https://www.money.pl/gospodarka/koronaw ... 0225a.html

_________________
Chciałem obliczyć MTU, ale Delta jest ujemna.....


Na górę
Post: pt, 20 mar 2020 17:07:55 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 29 sty 2020 22:43:39
Posty: 23
Jakość gorsza, ale kasa oczywiście ta sama :P Choć problem mnie nie dotyczy, nie oglądam Netflixa, to jeśli obniżą jakość, nie obniżając ceny, to będzie nieuczciwe z ich strony


Na górę
Post: pt, 20 mar 2020 19:58:47 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy master
trzepakowy master

Rejestracja: czw, 23 lis 2006 17:26:03
Posty: 5521
nie wiem, czy nieuczciwe.. to takie jakby działanie w stanie wyższej konieczności.. Zauważ, że to nie netflix proponuje zmiany żeby zaoszczędzić na czymkolwiek, tylko jest proszony o wprowadzenie zmian...


Na górę
Post: pt, 20 mar 2020 22:38:11 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obserwator
Obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt, 18 lut 2020 1:06:26
Posty: 36
Ciekawe to jest w sumie - to z obawy o swoje serwery, które mogą nie wyrobić? Co może dać takie zachowanie odbiorcy końcowemu?
Abonentem nie jestem, ale temat interesujący ;P


Na górę
Post: sob, 21 mar 2020 0:33:53 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy master
trzepakowy master

Rejestracja: śr, 12 mar 2008 16:12:35
Posty: 8919
Nagle się okazało w praktyce, że sieci mobilne dawno temu zmieniły priorytety głosu na rzecz netu i dla niego po prostu zabrakło miejsca. Skąd te wszystkie przeciążenia sieci itp?

Teraz każda sieć dostaje mocno po czterech literach, a czasy jakie są takie są. Komunikację trzeba jednak zachować, no chyba że chcemy wrócić do krótkofalówek...

_________________
www.fiberion.pl


Na górę
Post: sob, 21 mar 2020 0:55:32 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec

Rejestracja: wt, 17 lut 2009 0:15:58
Posty: 3253
Lokalizacja: Kraków
prezesy dużych jednokomórkowców się pewnie zgadali że wszyscy są w czarnej d..pie na własną prośbę i "przekonali" jednego matoła odpowiednio grubą kopertą z "argumentami" żeby poprosił netflixa i YT o przycięcie...

netfliks, jako że też był już lekko w czarnej d..pie z powodu przeciążenia serwów, ochoczo przyklasnął uszami i oficjalnie na prośbę UE


zastanawiam się tylko ile dostaną wniosków o zwrot abonamentu HD z tytułu nie dotrzymania umowy...


Na górę
Post: sob, 21 mar 2020 10:44:46 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob, 20 wrz 2008 22:03:38
Posty: 707
Wkurza mnie to że najpierw molochy sprzedają wirtualne MB a teraz gdy ludzie chcą skorzystać z kupionego Pakietu nagle się okazuje że nie mają tyle za ile płacą i jest wielkie halo.
U mnie wszystko działa bez problemu chociaż obciążenie jest prawie 50% większe niż normalnie ale i tak jeszcze jest zapas łącza. Może teraz ludzie docenią małych ISP bo jak się okazuje w trudnych czasach biją "dużych" oraz "komórkowych" jakością na głowę.

_________________
Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić.
I wtedy pojawia się ten jeden,
który nie wie, że się nie da,
i on właśnie to coś robi.

Albert Einstein (1879 - 1955)


Na górę
Post: sob, 21 mar 2020 13:13:59 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy alchemik
trzepakowy alchemik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 11 lut 2013 23:59:34
Posty: 4121
Lokalizacja: Szczecin
Nie docenią, bo są tacy mali, u których wieczorami leżą niektóre usługi (Shentel ze Szczecina najlepszym przykładem).
Co co samego Netflixa, to zastosowali za duży overbooking i powinni za to (dosłownie) zapłacić swoim klientom. W końcu, to oni nie dotrzymują umowy i ich serwery nie wyrabiają. Nikt im nie bronił zawiesić sprzedaży nowych subskrypcji, bo infrastruktura nie jest gotowa na taką liczbę klientów.

_________________
http://advseo.pl


Na górę
Post: sob, 21 mar 2020 13:16:20 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista

Rejestracja: pn, 20 lip 2009 11:48:17
Posty: 655
A czytałeś dokładnie ich regulamin zakładając konto? :)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: sob, 21 mar 2020 16:39:08 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Mistrz pióra
Mistrz pióra

Rejestracja: czw, 10 lis 2011 17:44:20
Posty: 2196
Lokalizacja: W-wa
zajadacz pisze:
Nie docenią, bo są tacy mali, u których wieczorami leżą niektóre usługi (Shentel ze Szczecina najlepszym przykładem).
Co co samego Netflixa, to zastosowali za duży overbooking i powinni za to (dosłownie) zapłacić swoim klientom. W końcu, to oni nie dotrzymują umowy i ich serwery nie wyrabiają. Nikt im nie bronił zawiesić sprzedaży nowych subskrypcji, bo infrastruktura nie jest gotowa na taką liczbę klientów.


Jestes osoba techniczna. Jak chcesz im to udowodnic?


Na górę
Post: sob, 21 mar 2020 19:31:31 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy alchemik
trzepakowy alchemik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 11 lut 2013 23:59:34
Posty: 4121
Lokalizacja: Szczecin
Oni sami to udowodnili przez obniżenie jakości wideo, bo łącza się im przytykały. Epix twierdzi, że problem jest po stronie Netflixa, a nie u nich. Najprostsze wyjście, to zwyczajnie nie dać im zarobić: zrezygnować z subskrypcji i wrócić do piracenia seriali.

_________________
http://advseo.pl


Na górę
Post: sob, 21 mar 2020 23:41:09 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Subskrybent
Subskrybent

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 310
Zycho pisze:
Może teraz ludzie docenią małych ISP bo jak się okazuje w trudnych czasach biją "dużych" oraz "komórkowych" jakością na głowę.


Platforma Canal+ podniosła mi bezpłatnie pakiet do końca marca (podobnie robia na święta)
Orange - Dało mi mi Video Pass do końca marca (YT, Netflix i podobne serwisy poza pakietem danych)
Netia - zwiększyła pasmo do maksymalnej prędkości wszystkim klientom na GPON, HFC, ETTH
Inni dostawcy mobilni dali tam jakieś GB ale to już mało istotne.

Ja od swojego dostawcy internetu nie dostałem żadnego gratisu - nie oczekuje go bo puszczenie mi 1Gb/s nie rozwiązuje w żaden sposób mojej sytuacji, jakość ich usług się ani nie pogorszyła ani nie polepszyła. Co do reszty na szczęście na telefonie mam LTE do korzystania w domu, a w pracy wifi dla pracowników które pozwala łatwo i szybko zaktualizować aplikacje na telefonie czy pobrać inne materiały. W domu internet działa jak zawsze średnio w najniższym znaczeniu tego słowa.

Nie odczułem nigdzie degradacji poziomu usług związanej z koronawirusem u żadnego z usługodawców.


Na górę
Post: ndz, 22 mar 2020 0:34:36 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista

Rejestracja: czw, 12 lut 2015 0:02:27
Posty: 635
Lokalizacja: Łódź
seb235 pisze:
Zycho pisze:
Może teraz ludzie docenią małych ISP bo jak się okazuje w trudnych czasach biją "dużych" oraz "komórkowych" jakością na głowę.


Platforma Canal+ podniosła mi bezpłatnie pakiet do końca marca (podobnie robia na święta)
Orange - Dało mi mi Video Pass do końca marca (YT, Netflix i podobne serwisy poza pakietem danych)
Netia - zwiększyła pasmo do maksymalnej prędkości wszystkim klientom na GPON, HFC, ETTH
Inni dostawcy mobilni dali tam jakieś GB ale to już mało istotne.

Ja od swojego dostawcy internetu nie dostałem żadnego gratisu - nie oczekuje go bo puszczenie mi 1Gb/s nie rozwiązuje w żaden sposób mojej sytuacji, jakość ich usług się ani nie pogorszyła ani nie polepszyła. Co do reszty na szczęście na telefonie mam LTE do korzystania w domu, a w pracy wifi dla pracowników które pozwala łatwo i szybko zaktualizować aplikacje na telefonie czy pobrać inne materiały. W domu internet działa jak zawsze średnio w najniższym znaczeniu tego słowa.

Nie odczułem nigdzie degradacji poziomu usług związanej z koronawirusem u żadnego z usługodawców.
"internet działa średnio".... Oczywiście mówisz o swoim własnym wifi bo 99% problemów jest właśnie przez to a nie wina isp.


Wysłane z mojego Neffos Y5s przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: ndz, 22 mar 2020 11:10:19 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Subskrybent
Subskrybent

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 310
gavron pisze:
"internet działa średnio".... Oczywiście mówisz o swoim własnym wifi bo 99% problemów jest właśnie przez to a nie wina isp.


Oczywiście pisze o WIFI i oczywiście wiem że za to nie odpowiada operator itd ... Do tego momentu się zgadzamy.

Teraz troche o WIFI w domu AP mam dokładnie za ścianą, w zasadzie jestem jedynym klientem na nim. Robiąc speedtest na telefonie to w moim pokoju osiągam 100 - 120Mb/s. W pracy przy stanowisku gdzie siedzę na firmowym WIFI gdzieś w okolicy 50Mb/s. Teraz wchodząc w sklep play naciskam przycisk aktualizuj (na telefonie mam standardowe aplikacje plus apka banku, FB lite, token w zasadzie nic specjalnego) w pracy chwila moment mam wszystko ściągnięte i problem z głowy, w domu ten proces trwa kilkanaście razy dłużej bo ściąga później myśli (nie wiem o czym) później zaś ściąga i taka zabawa od zawsze. Aplikacje które mam ważą po 100MB maksymalnie więc nie uważam tego za prawidłowe działanie sieci.


Na górę
Post: ndz, 22 mar 2020 14:33:51 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Mistrz pióra
Mistrz pióra

Rejestracja: czw, 10 lis 2011 17:44:20
Posty: 2196
Lokalizacja: W-wa
seb235 pisze:
gavron pisze:
"
Teraz troche o WIFI w domu AP mam dokładnie za ścianą, w zasadzie jestem jedynym klientem na nim. Robiąc speedtest na telefonie to w moim pokoju osiągam 100 - 120Mb/s. W pracy przy stanowisku gdzie siedzę na firmowym WIFI gdzieś w okolicy 50Mb/s. Teraz wchodząc w sklep play naciskam przycisk aktualizuj (na telefonie mam standardowe aplikacje plus apka banku, FB lite, token w zasadzie nic specjalnego) w pracy chwila moment mam wszystko ściągnięte i problem z głowy, w domu ten proces trwa kilkanaście razy dłużej bo ściąga później myśli (nie wiem o czym) później zaś ściąga i taka zabawa od zawsze. Aplikacje które mam ważą po 100MB maksymalnie więc nie uważam tego za prawidłowe działanie sieci.


Czyli nie wiesz gdzie jest problem, ale obarczasz wina ISP :)


Na górę
Post: ndz, 22 mar 2020 15:45:05 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Subskrybent
Subskrybent

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 310
czolo pisze:
Czyli nie wiesz gdzie jest problem, ale obarczasz wina ISP :)


Skoro ten sam telefon na WIFI gdzie parametry są grosze działa lepiej, a speedtest nie wykazuje problemów i przepływność jest na odpowiednim poziomie to gdzie może być problem? Na moje oko tylko u ISP.


Na górę
Post: ndz, 22 mar 2020 15:56:55 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodociany subskrybent
Młodociany subskrybent
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob, 15 wrz 2012 20:00:11
Posty: 240
seb235 pisze:
czolo pisze:
Czyli nie wiesz gdzie jest problem, ale obarczasz wina ISP :)


Skoro ten sam telefon na WIFI gdzie parametry są grosze działa lepiej, a speedtest nie wykazuje problemów i przepływność jest na odpowiednim poziomie to gdzie może być problem? Na moje oko tylko u ISP.

Zrób certyfikowany speedtest :)
Będzie on Ci kazał:
- połączyć się kablem
- wyłączyć inne urządzenia w sieci
- powyłączać wszystkie aplikacje na komputerze


Na górę
Post: ndz, 22 mar 2020 17:48:45 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Subskrybent
Subskrybent

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 310
Mnie speedtesty wszystkie dobrze wychodząc bez względu na typ połączenia oraz speedtest.


Na górę
Post: ndz, 22 mar 2020 18:59:06 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Mistrz pióra
Mistrz pióra

Rejestracja: czw, 10 lis 2011 17:44:20
Posty: 2196
Lokalizacja: W-wa
seb235 pisze:
czolo pisze:
Czyli nie wiesz gdzie jest problem, ale obarczasz wina ISP :)


Skoro ten sam telefon na WIFI gdzie parametry są grosze działa lepiej, a speedtest nie wykazuje problemów i przepływność jest na odpowiednim poziomie to gdzie może być problem? Na moje oko tylko u ISP.


Ciekawy wniosek, ale niestety nie musi byc to prawda ;)


Na górę
Post: ndz, 22 mar 2020 22:23:13 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obserwator
Obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt, 18 lut 2020 1:06:26
Posty: 36
seb235 pisze:
Teraz wchodząc w sklep play naciskam przycisk aktualizuj (na telefonie mam standardowe aplikacje plus apka banku, FB lite, token w zasadzie nic specjalnego) w pracy chwila moment mam wszystko ściągnięte i problem z głowy, w domu ten proces trwa kilkanaście razy dłużej bo ściąga później myśli (nie wiem o czym) później zaś ściąga i taka zabawa od zawsze. Aplikacje które mam ważą po 100MB maksymalnie więc nie uważam tego za prawidłowe działanie sieci.


Też tak miałem w pewnym momencie i zmiana routera załatwiła problem.
Teraz na jednym z telefonów nie mam np. połączenia na zewnątrz przez główną sieć Wi-Fi, i specjalnie dla niego włączam dodatkowy AP, gdy chcę skorzystać ;P

Czasami się urządzenia 'nie dogadują' i pozostaje wymieniać do skutku, albo przywyknąć.


Na górę
Post: wt, 24 mar 2020 11:31:17 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista

Rejestracja: pt, 02 sie 2013 14:30:53
Posty: 566
Netflix jest jednym (może i głupim ale jednak) przykładem, jak to jest jak się leci razem z tłumem.
Od ładnych paru lat nawet nie czytam recenzji filmów/seriali, bo to po prostu samo gówno. Oczywiście zdaje sobie sprawę z wygody netflixa bo sam piracę na Kodi ;) ale to raczej w celu oglądania niektórych rzeczy z TV bez reklam a nie w celu ślinienia się na nowości.


Na górę
Post: śr, 25 mar 2020 23:45:16 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Subskrybent
Subskrybent

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 310
Mnie zastanawia jedna rzecz skoro dzisiaj na rynku najmniejszy pakiet to tak na prawdę 300Mb/s oczywiście w lokalizacjach gdzie są na to warunki. Zaczyna się trochę zamieszania i czasy kiedy ludzie zaczynaja siedzieć w domu i oglądać filmy a wtedy zaczyna się na świecie płacz że przestają wyrabiać łącza, a portale VOD zaczynają planować obniżenie jakości materiałów aby je odciążać. Z tego co wiem to twich też obniża jakość do 720p albo planuje - nie śledziłem tego aż tak dokładnie.

Załóżmy że taki film 1080p wymaga łącza 15Mb/s (wartość zawyżyłem i to bardzo bo netflix deklaruje potrzebę 5Mb/s a twitch 6Mb/s). W świetle dzisiejszych reklam, artykułów branżowych jak i sponsorowanych co to jest 15Mb/s w świetle nieskończonych możliwości światłowodu i czy aby na pewno "bez problemu porozmawiam w tym czasie z babcią (nawiązuje do popularnego spotu o FTTH)?" Ale ok, dodajmy troszkę matematyki. Jeżeli u operatora który najniższy pakiet ma 300Mb/s każdy z abonentów (co jest fikcją) puści sobie film czy cokolwiek wykorzystujące te założone wcześniej 15Mb/s to tak na prawdę sumarycznie wykorzystują oni 5% sprzedawanego pasma (dla najniższego pakietu, a dzisiaj bez problemu wykupimy łącza 1Gb/s i szybsze).

Inna sprawa, dzisiaj również bardzo popularna czyli praca zdalna która tak strasznie obciąża łącza. Tylko powiedzmy sobie prawdę ten VPN wbrew pozorom nie wymaga ani szybkiego łącza, ani olbrzymiej ilości danych. Koledzy z pracy którym padł internet domowy robili dniówkę na thetheringu z smartfona tracąc przy tym jakieś 1,5GB z pakietu danych.

Wydaje mi się iż dzisiejsza sytuacja pokazuje na ile na prawdę jesteśmy przygotowani na pracę i życie w chmurze. A pomysły z forów i nie tylko że w domu będziemy mieli tylko prosty terminal a cała moc obliczeniowa oraz nasze dane znajdą się w chmurze to raczej ciekawostka której realnie nie da się wprowadzić, no chyba że na małą skale w specjalnie przygotowanych pod to warunkach.

Mamy w domach szybkie łącza które się sprawdzają do momentu kiedy życie biegnie swoim rytmem i na podstawie statystyk można kreować usługi tak aby każdy był zadowolony. Jeżeli cokolwiek sprawi że użycie łączy wyjdzie poza codzienny schemat - zaczynają się problemy. Nie pisze tutaj w kontekście ISP tych większych czy tych mniejszych bo problemem jest sieć w kontekście globalnym która nie jest na to gotowa.


Na górę
Post: czw, 26 mar 2020 1:48:39 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Powieściopisarz
Powieściopisarz

Rejestracja: pn, 02 maja 2011 21:52:57
Posty: 1502
seb235 pisze:
Mnie zastanawia jedna rzecz skoro dzisiaj na rynku najmniejszy pakiet to tak na prawdę 300Mb/s oczywiście w lokalizacjach gdzie są na to warunki. Zaczyna się trochę zamieszania i czasy kiedy ludzie zaczynaja siedzieć w domu i oglądać filmy a wtedy zaczyna się na świecie płacz że przestają wyrabiać łącza, a portale VOD zaczynają planować obniżenie jakości materiałów aby je odciążać. Z tego co wiem to twich też obniża jakość do 720p albo planuje - nie śledziłem tego aż tak dokładnie.

Albo masz bardzo krótką pamięć, albo od niedawna korzystasz z sieci-to że realnie nawet duzi nie są w stanie świadczyć takich przepustowości jest oczywiste, a mali to już fantazjują na maxa aby cyferkami konkurować. To że ruch rośnie, realnie łącza zwiększają prędkości z roku na rok ma się nijak do realnego ich wysycenia jakie miało miejsce 10-15 lat temu (powiedzmy przy ówczesnych prędkościach 5-10Mbps), bo większość siedzi na FB, I, T... generując śmieszny ruch względem teoretycznych możliwości łącz, Netflix nie jest za free, Vod, Ipla itd... . W przeciwieństwie to ówczesnych czasów "radosnej twórczości"-gdy na ukraińskich serwerach można było ściągać do woli za free filmy, seriale, oprogramowanie... wysycając łącza.


Na górę
Post: czw, 26 mar 2020 7:19:20 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodociany subskrybent
Młodociany subskrybent

Rejestracja: pn, 08 sty 2018 9:37:49
Posty: 230
[quote="seb235"][/quote]
Ja tak zadam pytanie, wiesz jak dziala ten oslawiony swiatlowod? Na jednym porcie z przeplywnoscia 2,4 giga download i 1,2 upload siedziec ci moze przecietnie od 30 do 60 abonentow, w skrajnych przypadkach 128, nie wiem jak rzadko sie to zdarza. Nawet w przypadku 300 mega srednio sie to spina jesli wszyscysy sciagaja z maksymalna predkoscia a te 15mbs na netfliax. Po pierwsze ludzie siedza na wifi ktore dodatkowo spowalnia, po drugie to co opisalem to tylko przeplywnosc podlaczenia do klienta. Przeciez w górę sieci operatora rowniez przeplywnosc nie bedzie 1 do 1 (na OLT operator moze miec takich portow 8 a moze miec 8 czy 16 kart z ktorych kazda ma wlasnie 8 czy 16 portow), plus jeszcze przeplywnosc do internetu na stykach czy do Netflixa moze byc ograniczeniem.


Na górę
Post: czw, 26 mar 2020 8:48:36 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Subskrybent
Subskrybent

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 310
@kariam Wiem jak działa GPON, aczkolwiek tutaj sieć dostępowa w znaczeniu ONT <-> OLT nie ma wiele wspólnego z sytuacją.
@jarek7714 Problem sprzedaży "cyferek" to już znacznie większy problem od samego rynku ISP, wejdź do sklepu z elektroniką i okazuje się że patrzenie na dane techniczne w zasadzie nie daje nic bo w odniesieniu do produktów z różnej półki cenowej te cyferki wyglądają bardzo podobnie ale znaczą już coś innego.

Co do GPONa, sprzedawania łączy których jak to jarek7714 napisał ISP nie są w stanie świadczyć - ja na to patrzę inaczej. Z chwilą kiedy potrzebuje tej przepływności za którą płacę "całe" 49zł/mc - to ją mam. Czy to jest rano w poniedziałek czy w piątek po południu, ile osób mają na porcie jakie łącze do OLT ile kart z jaką ilością portów - nie popadajmy w paranoje (bynajmniej płacąc 50zł/mc). To że sprzedaje się więcej niż posiada jest to normalne w segmencie SOHO jeżeli ktoś chce łącze gwarantowane może sobie wykupić - nie ma problemu. Swoją drogą ten GPON w zestawieniu np z kablówkami i tak ten overbooking ma bardzo mały, o LTE już nie wspomnę.

Mój wcześniejszy post dotyczył tak na prawdę już praktycznie łączy szkieletowych które mają problem ten cały już ruch przepchnąć dalej w świat. Tego problemu nie rozwiąże mały ISP czy nawet cały "Orange" to dostawcy treści muszą podchodzić co raz to bliżej abonenta aby odciążać łącza.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Przejdź na stronę 1 2 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Dzisiaj jest czw, 24 wrz 2020 16:22:29

Strefa czasowa UTC+02:00

Moderatorzy: Administratorzy, Moderatorzy

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
SubSilver2 modified for Trzepak.pl by Colir
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl