Trzepak.pl

Regulamin forum


Wypowiedzi muszą stosować się do zasad ogólnie przyjętej "netykiety" wynikającej z dokumentu RFC 1855, zamieszczonego pod tym adresem:
http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
Osoby wypowiadające się tu "zawodowo" proszone są o logowanie się swoim imieniem i nazwiskiem, a w stopce ich wypowiedzi wskazane jest przedstawienie danych adresowych łącznie z linkiem do strony głównej przedsiębiorstwa lub organizacji, którą reprezentują.
Umieszczanie informacji reklamowych w wypowiedzi i w stopce nie jest wskazane a moderatorzy mogą ingerować usuwając takie posty w sposób nie podlegający dyskusji.



Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Autor Wiadomość
Post: śr, 04 sty 2017 20:08:17 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 14 paź 2015 0:31:41
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Używamy 3S który rozgłasza nasz numer RN. Od 3 miesięcy mamy problem z połączeniami przychodzącymi na nasz RN rozgłoszony przez 3S.
Problem polega na komunikatach "nie ma takiego numeru" z różnych operatorów komórkowych (np. dzisiaj ofiarą jest T-Mobile, parę dni temu Plus, wcześniej Play).
Próbowaliśmy oczywiście kontaktu z operatorami macierzystymi (Orange, Sferia), odpowiedź była prosta "numer poprawnie kierowany na RN". Kontaktowaliśmy się z operatorami komórkowymi (T-Mobile, Play, Plus, Orange) którzy również potwierdzają poprawność routing do operatorów macierzystych. Odpowiedź z 3S jest prosta "numer RN rozgłoszony jest prawidłowo i nie widzimy połączeń przychodzących".

Z tego co się dowiedziałem, pomiędzy 3S a Orange jest jeszcze Netia?? czyli operator tranzytowy który z tego co rozumiem jest odpowiedzialny za rozgłoszenie naszego RN.

Zaznaczę że problem przychodzi i odchodzi (np z komórki t-mobile działa przez kilkanaście minut później nie a później jest ok przez jakiś czas znowu po czym znowu "nie ma takiego numeru".

Czy ktoś spotkał się z takim problemem z 3S lub Netią ?

:sciana:

Pzdr

-G


Na górę
Post: śr, 04 sty 2017 21:31:41 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Powieściopisarz
Powieściopisarz

Rejestracja: czw, 25 mar 2010 13:23:23
Posty: 1659
My korzystamy z Atmana, a numer RN rozgłasza Netia. Problem jest ten sam. Co jakiś czas ludzie zgłaszają, że z T-mobile lub Play nie można się dodzwonić, ale powiem szczerze, że dzieje się to tak rzadko (albo nasi klienci mają to już gdzieś), że nie drążymy tematu.

_________________
www.inet.one.pl
Konfiguracja BGP. Podział pasma (filtry mieszające, IFB). Skrypty bash, perl.


Na górę
Post: śr, 04 sty 2017 22:20:38 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: pt, 20 mar 2009 17:18:17
Posty: 1394
U nas to samo ale tylko z PLAY i tylko zaraz po przeniesieniu numeru.

My robimy tak:
1) Zgłaszamy to do PLAY i operatora macierzystego przez SOU. Operator macierzysty odpowiada, że u nich OK.
2) PLAY przez sou nigdy nie zareagował ani nie odpisał więc ślemy korespondencję na maile (wszystkie): mnp_problemy@play.pl, monika.lubryczynska@play.pl, mariusz.zugaj@play.pl,
a) odpisują najczęściej tego samego dnia najczęściej z informacją, że u nich OK i że z wszystkich sieci nie da się dodzwonić i odsyłają do macierzystego. Wtedy albo wszystko zaczyna działać i nie drążę dalej,
b) albo jak nie działa to przekazują odpowiedź z SOU od macierzystego po czym znów dostaję odpowiedź że u nich OK i wtedy zawsze zaczyna działać :)

tak 2-3 dni wszystko maks trwa.

Dodatkowo często zgłaszam to jako klient PLAY na *600.

EDIT: Nam LOVO rozgłaszało, a aktualnie robimy to przez LEONa/ORANGE


Ostatnio zmieniony śr, 04 sty 2017 22:42:12 przez misiekgo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr, 04 sty 2017 22:34:34 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: ndz, 27 wrz 2009 12:11:28
Posty: 1308
Lokalizacja: lubuskie
Mamy usluge w 3s. Tak jak ty. Na poczatku uruchomienia mielismy takie problemy. Ale 3s sam za nas zalatwial i poprawial kierowanie. Mielismy problem z netia.plusem.tmpl.
Generalnie wszyscy sie odezwali i sprawe udalo sie rozwiazac wmiare szybko.
Teraz takich problemow nie ma. A mamy osrodki zdrowia. Instytucje podpiete wiec zaraz by byl odzew.

_________________
pozdr.
Maciek


Na górę
Post: wt, 24 sty 2017 19:37:43 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 14 paź 2015 0:31:41
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za komentarze i przepraszam że temat ucichł po naszej stronie ale dużo się u nas dzieje.

Obecnie mamy problem że każdy przeniesiony numer bez względu na operatora macierzystego nie działa z T-Mobile do momentu zgłoszenia w T-Mobile a teraz doszedł problem z Netią: nasza rozgłoszona numeracja przez 3S (oraz T-Mobile) nie jest dostępna z Netii oraz UPC. Klient po telefonie na BOK UPC pomógł rozwiązać problem po stronie UPC ale z Netią dalej mamy problemy.

Widać że jeśli numer RN rozgłasza Netia (czy przy współpracy z 3S czy ATMAN) to problem jest ten sam... Orange twierdzi że kierują ruch do Netii i dostają "zajętość" w odpowiedzi. Podobnie jak Saffi mamy w naszym przypadku jednostki samorządowe i jak widzę że dzwonią to zaczynam dostawać drgawek :)

@misiekgo: czy przez LEONa/Orange nadal macie takie problemy czy jest lepiej ?


Na górę
Post: wt, 24 sty 2017 19:44:59 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 14 paź 2015 0:31:41
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
misiekgo pisze:
a) odpisują najczęściej tego samego dnia najczęściej z informacją, że u nich OK i że z wszystkich sieci nie da się dodzwonić i odsyłają do macierzystego. Wtedy albo wszystko zaczyna działać i nie drążę dalej,
b) albo jak nie działa to przekazują odpowiedź z SOU od macierzystego po czym znów dostaję odpowiedź że u nich OK i wtedy zawsze zaczyna działać :)

Haha to jest najlepsze "u nas wszystko jest OK" i zaczyna działać, do tej pory jedyny TMPL odpisuje "Informuję, że poprawiliśmy ustawienia sieciowe.Problem z połączeniami nie powinien już występować." za co ich bardzo cenię :)


Na górę
Post: wt, 24 sty 2017 21:23:45 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Powieściopisarz
Powieściopisarz

Rejestracja: czw, 25 mar 2010 13:23:23
Posty: 1659
6gnet pisze:
Obecnie mamy problem że każdy przeniesiony numer bez względu na operatora macierzystego nie działa z T-Mobile do momentu zgłoszenia w T-Mobile a teraz doszedł problem z Netią: nasza rozgłoszona numeracja przez 3S (oraz T-Mobile) nie jest dostępna z Netii oraz UPC. Klient po telefonie na BOK UPC pomógł rozwiązać problem po stronie UPC ale z Netią dalej mamy problemy.
Widać że jeśli numer RN rozgłasza Netia (czy przy współpracy z 3S czy ATMAN)


U mnie też w ostatnich dniach są jakieś jaja z numerami przeniesionymi - nie działają zwłaszcza z T-mobile (jeden musiała poprawić Netia, bo coś im wywaliło), a na drugi zakres po 5 dniach dalej z T-mobile dodzwonić się nie można. Co ciekawe jak przenosiłem w poniedziałek numer to wszystko gra. Tak jakby ktoś codziennie losował nowe problemy z maszyny losującej.

_________________
www.inet.one.pl
Konfiguracja BGP. Podział pasma (filtry mieszające, IFB). Skrypty bash, perl.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Dzisiaj jest pn, 25 wrz 2017 4:43:21

Strefa czasowa UTC+02:00

Moderatorzy: Administratorzy, Moderatorzy

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
SubSilver2 modified for Trzepak.pl by Colir
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl