Jacek pisze:
Cytuj:
Cytuj:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy (np. instalacja internetu przewodowego w domu konsumenta);
Czyli w umowie wypadałoby zawrzeć stosowną informację dla klienta. -Wtedy chyba legitnie nie ma prawa zrezygnować, jeśli jest już podłączony.
Słowa klucze: "w pełni wykonaną". Jeśli podłączenie jest samodzielną pozycją z osobną opłatą - wtedy od podłączenia nie odstąpi (pod warunkiem wcześniejszej informacji), ale od umowy terminowej na Internet wciąż może.
Chyba trochę nadinterpretujesz ten zapis umowa rzadko zawiera samą instalację czy aktywację, z reguły jest to umowa zawierająca zobowiązanie dwustronne zawierające zarówno instalację jak i późniejsze świadczenie usługi i dotychczasowa linia "orzecznicza" uke i uokik jasno kwalifikowała to jako możliwość odstąpienia w ciągu 14 dni od umowy zawartej poza siedzibą dostawcy pod warunkiem nie uruchomienia przez dostawcę usługi we wcześniejszym terminie. Organizacyjnie wyglądało to tak że klient zawierał umowę i tu pojawiały się dwie opcje
- dostawca czekał 14 dni i dopiero wykonywał instalację
- klient podpisywał zrzeczenie z odstąpienia od umowy i zlecał uruchomienie usługi w terminie wcześniejszym niż 14 dni od zawarcia umowy
nie sądzę żeby nagle ta linia "orzecznicza" uległa znaczącej zmianie