Trzepak.pl
https://trzepak.pl/

Problem z przeniesionymi numerami
https://trzepak.pl/viewtopic.php?f=29&t=54071
Strona 1 z 1

Autor:  6gnet [ śr, 04 sty 2017 20:08:17 ]
Tytuł:  Problem z przeniesionymi numerami

Witam,

Używamy 3S który rozgłasza nasz numer RN. Od 3 miesięcy mamy problem z połączeniami przychodzącymi na nasz RN rozgłoszony przez 3S.
Problem polega na komunikatach "nie ma takiego numeru" z różnych operatorów komórkowych (np. dzisiaj ofiarą jest T-Mobile, parę dni temu Plus, wcześniej Play).
Próbowaliśmy oczywiście kontaktu z operatorami macierzystymi (Orange, Sferia), odpowiedź była prosta "numer poprawnie kierowany na RN". Kontaktowaliśmy się z operatorami komórkowymi (T-Mobile, Play, Plus, Orange) którzy również potwierdzają poprawność routing do operatorów macierzystych. Odpowiedź z 3S jest prosta "numer RN rozgłoszony jest prawidłowo i nie widzimy połączeń przychodzących".

Z tego co się dowiedziałem, pomiędzy 3S a Orange jest jeszcze Netia?? czyli operator tranzytowy który z tego co rozumiem jest odpowiedzialny za rozgłoszenie naszego RN.

Zaznaczę że problem przychodzi i odchodzi (np z komórki t-mobile działa przez kilkanaście minut później nie a później jest ok przez jakiś czas znowu po czym znowu "nie ma takiego numeru".

Czy ktoś spotkał się z takim problemem z 3S lub Netią ?

:sciana:

Pzdr

-G

Autor:  baroo [ śr, 04 sty 2017 21:31:41 ]
Tytuł:  Re: Problem z przeniesionymi numerami

My korzystamy z Atmana, a numer RN rozgłasza Netia. Problem jest ten sam. Co jakiś czas ludzie zgłaszają, że z T-mobile lub Play nie można się dodzwonić, ale powiem szczerze, że dzieje się to tak rzadko (albo nasi klienci mają to już gdzieś), że nie drążymy tematu.

Autor:  misiekgo [ śr, 04 sty 2017 22:20:38 ]
Tytuł:  Re: Problem z przeniesionymi numerami

U nas to samo ale tylko z PLAY i tylko zaraz po przeniesieniu numeru.

My robimy tak:
1) Zgłaszamy to do PLAY i operatora macierzystego przez SOU. Operator macierzysty odpowiada, że u nich OK.
2) PLAY przez sou nigdy nie zareagował ani nie odpisał więc ślemy korespondencję na maile (wszystkie): mnp_problemy@play.pl, monika.lubryczynska@play.pl, mariusz.zugaj@play.pl,
a) odpisują najczęściej tego samego dnia najczęściej z informacją, że u nich OK i że z wszystkich sieci nie da się dodzwonić i odsyłają do macierzystego. Wtedy albo wszystko zaczyna działać i nie drążę dalej,
b) albo jak nie działa to przekazują odpowiedź z SOU od macierzystego po czym znów dostaję odpowiedź że u nich OK i wtedy zawsze zaczyna działać :)

tak 2-3 dni wszystko maks trwa.

Dodatkowo często zgłaszam to jako klient PLAY na *600.

EDIT: Nam LOVO rozgłaszało, a aktualnie robimy to przez LEONa/ORANGE

Autor:  saffi [ śr, 04 sty 2017 22:34:34 ]
Tytuł:  Re: Problem z przeniesionymi numerami

Mamy usluge w 3s. Tak jak ty. Na poczatku uruchomienia mielismy takie problemy. Ale 3s sam za nas zalatwial i poprawial kierowanie. Mielismy problem z netia.plusem.tmpl.
Generalnie wszyscy sie odezwali i sprawe udalo sie rozwiazac wmiare szybko.
Teraz takich problemow nie ma. A mamy osrodki zdrowia. Instytucje podpiete wiec zaraz by byl odzew.

Autor:  6gnet [ wt, 24 sty 2017 19:37:43 ]
Tytuł:  Re: Problem z przeniesionymi numerami

Dzięki za komentarze i przepraszam że temat ucichł po naszej stronie ale dużo się u nas dzieje.

Obecnie mamy problem że każdy przeniesiony numer bez względu na operatora macierzystego nie działa z T-Mobile do momentu zgłoszenia w T-Mobile a teraz doszedł problem z Netią: nasza rozgłoszona numeracja przez 3S (oraz T-Mobile) nie jest dostępna z Netii oraz UPC. Klient po telefonie na BOK UPC pomógł rozwiązać problem po stronie UPC ale z Netią dalej mamy problemy.

Widać że jeśli numer RN rozgłasza Netia (czy przy współpracy z 3S czy ATMAN) to problem jest ten sam... Orange twierdzi że kierują ruch do Netii i dostają "zajętość" w odpowiedzi. Podobnie jak Saffi mamy w naszym przypadku jednostki samorządowe i jak widzę że dzwonią to zaczynam dostawać drgawek :)

@misiekgo: czy przez LEONa/Orange nadal macie takie problemy czy jest lepiej ?

Autor:  6gnet [ wt, 24 sty 2017 19:44:59 ]
Tytuł:  Re: Problem z przeniesionymi numerami

misiekgo pisze:
a) odpisują najczęściej tego samego dnia najczęściej z informacją, że u nich OK i że z wszystkich sieci nie da się dodzwonić i odsyłają do macierzystego. Wtedy albo wszystko zaczyna działać i nie drążę dalej,
b) albo jak nie działa to przekazują odpowiedź z SOU od macierzystego po czym znów dostaję odpowiedź że u nich OK i wtedy zawsze zaczyna działać :)

Haha to jest najlepsze "u nas wszystko jest OK" i zaczyna działać, do tej pory jedyny TMPL odpisuje "Informuję, że poprawiliśmy ustawienia sieciowe.Problem z połączeniami nie powinien już występować." za co ich bardzo cenię :)

Autor:  baroo [ wt, 24 sty 2017 21:23:45 ]
Tytuł:  Re: Problem z przeniesionymi numerami

6gnet pisze:
Obecnie mamy problem że każdy przeniesiony numer bez względu na operatora macierzystego nie działa z T-Mobile do momentu zgłoszenia w T-Mobile a teraz doszedł problem z Netią: nasza rozgłoszona numeracja przez 3S (oraz T-Mobile) nie jest dostępna z Netii oraz UPC. Klient po telefonie na BOK UPC pomógł rozwiązać problem po stronie UPC ale z Netią dalej mamy problemy.
Widać że jeśli numer RN rozgłasza Netia (czy przy współpracy z 3S czy ATMAN)


U mnie też w ostatnich dniach są jakieś jaja z numerami przeniesionymi - nie działają zwłaszcza z T-mobile (jeden musiała poprawić Netia, bo coś im wywaliło), a na drugi zakres po 5 dniach dalej z T-mobile dodzwonić się nie można. Co ciekawe jak przenosiłem w poniedziałek numer to wszystko gra. Tak jakby ktoś codziennie losował nowe problemy z maszyny losującej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/