Trzepak.pl

Regulamin forum


Wypowiedzi muszą stosować się do zasad ogólnie przyjętej "netykiety" wynikającej z dokumentu RFC 1855, zamieszczonego pod tym adresem:
http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
Osoby wypowiadające się tu "zawodowo" proszone są o logowanie się swoim imieniem i nazwiskiem, a w stopce ich wypowiedzi wskazane jest przedstawienie danych adresowych łącznie z linkiem do strony głównej przedsiębiorstwa lub organizacji, którą reprezentują.
Umieszczanie informacji reklamowych w wypowiedzi i w stopce nie jest wskazane a moderatorzy mogą ingerować usuwając takie posty w sposób nie podlegający dyskusji.



Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr, 11 sty 2017 23:53:33 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
Witam

Jestem tu nowy, więc witam się ze Wszystkimi.
Nie znam się na przesyłaniu danych radiowo, ale czytam o tym już kilka dni. ;-)

Od 4 lat jestem klientem operatora AirMAX z Opola.
Po wielkich problemach z siecią w trakcie dwuletniej umowy przeszedłem na PrePaid i problem zniknął :-)

Niestety od miesiąca mam znowu problemy. Po kilku godzinach mocnego ściągania brak internetu.
Sygnał jest, wszystko niby w porządku ale nie ma internetu w domu.
Po restarcie anteny wszystko wraca no normy na kolejne kilka godzin.
Jak dzwonię do operatora to po jego sprawdzeniu też wszystko wraca no normy.

Czytałem Wasze forum i taki przypadek był już opisany.

Nie wiem teraz czy problem leży u operatora czy też w moim urządzeniu, które jest moją własnością.
Tak, operator kazał mi kupić urządzenie i mogłem się podłączyć do jego sieci.

Wymieniłem już stary 12-letni rooter Linksys WRT-54GL na E2000 - bez zmian. :-(

W antenie mam:
Firmware Version: XM.v5.6.4
Build Number: 28924

Ustawienia takie jak widać poniżej.

Myślałem o upgrade firmware do 6.0, ale nie wiem czy to dobry pomysł.

Co to jest airMAX priority, który mam ustawiony na Normal?

Bardzo proszę o pomoc jak w ogóle zdiagnozować czy problem leży u mnie czy u dostawcy.
Jak to sprawdzić w momencie kiedy internat całkowicie wyłącza się i tylko restart anteny pomaga?
Czy dostawca może tak mieć ustawione, że po ponownym podłączeniu się internet jest na jakiś czas?
Jak ustawić automatyczny restart anteny co kilka godzin?
Czy może zmienić jakieś ustawienia anteny aby było lepiej?

Wiem, że mam wiele pytań, ale od miesiąca z tym walczę. Brałem już do testów LTE od Play, ale kiepsko działa.
Nie mam innej alternatywy w mojej miejscowości.

Dziękuję i Pozdrawiam


Załączniki:
Main.JPG
Main.JPG [ 55.73 KiB | Przejrzano 716 razy ]
System.JPG
System.JPG [ 79.91 KiB | Przejrzano 716 razy ]
Wireless.JPG
Wireless.JPG [ 64.78 KiB | Przejrzano 716 razy ]
Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 11:42:59 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz, 21 sty 2007 20:41:55
Posty: 3648
Marny sygnal jak na 2.3km i rozkreconym radiu na maksa. Nie wiem skad zaniki internetu, ale zaczalbym od poprawienia sygnalu. Security NONE - czemu ?

_________________
http://www.digitalnet.pl


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 12:21:23 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
Qmpeltaty pisze:
Marny sygnal jak na 2.3km i rozkreconym radiu na maksa. Nie wiem skad zaniki, ale zaczalbym od poprawienia sygnalu. Security NONE - czemu ?


Dzwoniłem do AirMAX i powiedzieli, że tak ma być. To jest Station i nie potrzeba Security.
Filtrują dostęp po MAC.


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 16:28:25 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Subskrybent
Subskrybent

Rejestracja: pn, 28 lis 2011 20:36:09
Posty: 333
Jak wszystko wraca do normy na kilka godzin po reboocie , to niech ta firma wymieni Ci na testy sprzęt na np PowerBeama ,
Jak ustąpi problem to znaczy że nanobridge już się kończy , a jak dalej to samo to mają jakiś problem u siebie w sieci


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 16:34:55 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 11 lut 2013 23:59:34
Posty: 3182
Lokalizacja: Szczecin
Na sektorze AirMax wyłączony (chodzi o protokół stosowany przez UBNT, nie mylić z firmą) to nie może to dobrze działać. Ta firma to jest dziadostwo. Psują tylko opinię radiowym ISP. Jesteś pewien, że antenę masz na pewno wycelowaną dobrze w stację i masz widoczność optyczną? W końcu sam to ustawiałeś i możesz nie mieć doświadczenia. Normalnie powinien to robić technik od dostawcy internetu.

_________________
http://advseo.pl


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 18:21:56 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr, 24 kwie 2013 18:07:46
Posty: 622
Lokalizacja: Myszków
Pierwsze co to zgłosić usterkę i niech poprawią. Co Ciebie interesuje co i jak jest ustawione. Za co płacisz im abo co miesiąc.
Sygnał, CCQ brak AirMaxa, brak szyfrowania itp skazuje to na porażkę. Bałbym się tam jakiekolwiek przelewy robić. Filtrowanie po MAC to mogą sobie w buty wsadzić.
A problemem będzie na 99% DFS.

_________________
http://www.morawiec.info - taki tam sobie blog


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 20:07:40 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
matek84 pisze:
Jak wszystko wraca do normy na kilka godzin po reboocie , to niech ta firma wymieni Ci na testy sprzęt na np PowerBeama ,
Jak ustąpi problem to znaczy że nanobridge już się kończy , a jak dalej to samo to mają jakiś problem u siebie w sieci


Sprzęt jest moją własnością. Musiałem go u nich kupić. Wysłali skonfigurowany.

Walczę już z nimi 4 rok. Najgorzej było jak miałem umowę na 24 mieś.
Co kilka dni ograniczali przepustowość na 600Kb - wykresy mówią same za siebie.

Jak zadzwoniłem to Pan mówił, że przekazuje do działu technicznego.
Tego samego dnia dokładnie o północy ograniczenie znikało - widać na wykresach.

Po pewnym czasie profilaktycznie dzwoniłem raz dziennie i zgłaszałem awarie.
Po kilku takich akcjach miałem spokój na kilka miesięcy.

Po umowie zamieniłem internet na PrePaid (aby móc zrezygnować w każdej chwili) i wszelkie problemy zniknęły :-)....

...aż do teraz


Załączniki:
Komentarz: widać jak obcinają prędkość
AitMax 2014-04-05.JPG
AitMax 2014-04-05.JPG [ 69.03 KiB | Przejrzano 604 razy ]
Komentarz: widać jak o 00:00 znika ograniczenie
AirMax 2013-03-26 01-43.JPG
AirMax 2013-03-26 01-43.JPG [ 58.47 KiB | Przejrzano 604 razy ]
Komentarz: i tu
AirMax 2013-03-16 09-22 12.JPG
AirMax 2013-03-16 09-22 12.JPG [ 58.74 KiB | Przejrzano 604 razy ]
Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 20:10:42 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
Cramin pisze:
Pierwsze co to zgłosić usterkę i niech poprawią. Co Ciebie interesuje co i jak jest ustawione. Za co płacisz im abo co miesiąc.
Sygnał, CCQ brak AirMaxa, brak szyfrowania itp skazuje to na porażkę. Bałbym się tam jakiekolwiek przelewy robić. Filtrowanie po MAC to mogą sobie w buty wsadzić.
A problemem będzie na 99% DFS.


A co to jest DFS ?


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 20:20:10 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodszy czytelnik
Młodszy czytelnik

Rejestracja: pn, 13 lip 2015 20:13:35
Posty: 80
Lokalizacja: Oświęcim
Manieck pisze:
Cramin pisze:
Pierwsze co to zgłosić usterkę i niech poprawią. Co Ciebie interesuje co i jak jest ustawione. Za co płacisz im abo co miesiąc.
Sygnał, CCQ brak AirMaxa, brak szyfrowania itp skazuje to na porażkę. Bałbym się tam jakiekolwiek przelewy robić. Filtrowanie po MAC to mogą sobie w buty wsadzić.
A problemem będzie na 99% DFS.


A co to jest DFS ?


Dynamic frequency selection - dynamiczna zmiana częstotliwości aby nie zakłócać radarów pogodowych itp.
Tu wytłumaczone: http://wifi-insider.com/wlan/dfs.htm

_________________
Sterowanie24.pl - Steruj oświetleniem świątecznym (i nie tylko) przez internet ;-)


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 20:22:19 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
zajadacz pisze:
Na sektorze AirMax wyłączony (chodzi o protokół stosowany przez UBNT, nie mylić z firmą) to nie może to dobrze działać. Ta firma to jest dziadostwo. Psują tylko opinię radiowym ISP. Jesteś pewien, że antenę masz na pewno wycelowaną dobrze w stację i masz widoczność optyczną? W końcu sam to ustawiałeś i możesz nie mieć doświadczenia. Normalnie powinien to robić technik od dostawcy internetu.


Robiłem to oczywiście z sąsiadem.
On na dachu, a ja przy komputerze i obserwowałem siłę sygnału.
Najpierw oczywiście dowiedziałem się, gdzie mają nadajniki w mieście i tam celowałem.
Potem dzwoniłem do nich i podałem nazwę stacji, oni dodali mnie do niej i już był wymarzony internet w domu :-)


Kurcze, jestem na Waszym forum od wczoraj i czytam, czytam i poznaję w sumie to wszystko od kuchni...
Nie mogę uwierzyć, że można mieć takie dobre podejście do klienta.
Dajecie sprzęt, dbacie o niego i to Wam zależy aby było jak najmniej awarii, bo w razie czego trzeba jechać do klienta.


Dlaczego Was nie ma w Oławie??????


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 20:31:28 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy master
trzepakowy master
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 01 mar 2004 17:24:42
Posty: 16046
Lokalizacja: Nowa Ruda
Jak to nie ma ;) Na forum jest co najmniej kilka osób z Oławy - poszukaj gdzienet.pl. Co do AirMAXa i ich podejścia do kilenta - powiem tak - przejęliśmy od nich kilkunastu klientów w ciągu ostatniego roku ;) Nie zgadniesz dlaczego.

_________________
brk.network.devices - sieci komputerowe
http://devices.pl/


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 21:07:01 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
Sprawdziłem i jest tylko RONUS, którego w grudniu kupił OXYLION.
Z RONUSem miałem już podpisać umowę 2 lata temu, ale jak zobaczyłem na końcu umowy wysokość kary za odstąpienie od umowy to wyszedłem od razu z ich biura. Internet kosztował 620 PLN/mieś, ale klient otrzymuje zniżkę w wysokości 550 PLN/mieś, którą należy oddać w całości jeśli zerwie się umowę przed czasem, w najgorszym przypadku 13200 PLN !!!!! To było chore.


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 21:12:51 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 11 lut 2013 23:59:34
Posty: 3182
Lokalizacja: Szczecin
Nie wiem po co operatorzy wymyślają sobie takie kwoty z sufitu. W takim przypadku płacisz cały abonament (70 zł x 24) i masz problem z głowy.

_________________
http://advseo.pl


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 21:21:03 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
I to rozumiem. Podobnie jak w telefonii komórkowej.
Ale RONUS to jedyny dostawca internetu w Oławie i mógł takie coś robić.
Najgorsze, że ta informacja o karze była w załączniku do umowy, którego mało kto czytał.

Pytałem się moich sąsiadów, którzy mają u nich internet i żaden z nich nie wiedział o karze niestety...


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 21:45:20 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 11 lut 2013 23:59:34
Posty: 3182
Lokalizacja: Szczecin
Technicznie rzecz biorąc nie jest to kara, ale zwrot ulgi. Kary są niezgodne z prawem :D

_________________
http://advseo.pl


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 22:13:53 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obserwator
Obserwator

Rejestracja: sob, 13 kwie 2013 21:02:34
Posty: 41
No spoko, ale wszystko zmierza do tego czy klient w ronusie (Oxylion) jest zadowolony z usług operatora czy jednak ten "zwrot ulgi" trzyma go w ryzach :)) bo jesli usługa jest spoko to po co rezygnować ?? poza tym przeczytałem teraz ofertę oxylionu w tym rejonie i nie widzę aby praktyka "zwrotu ulgi" była w dalszym ciągu używana :))


Na górę
Post: czw, 12 sty 2017 22:17:59 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 11 lut 2013 23:59:34
Posty: 3182
Lokalizacja: Szczecin
Jeśli do 2 tygodni będziesz niezadowolony i podpiszesz umowę w domu, a nie w siedzibie firmy, to zawsze możesz się wycofać. Tracisz jedynie opłatę instalacyjną/aktywacyjną. Takie jest prawo.

_________________
http://advseo.pl


Na górę
Post: pt, 13 sty 2017 12:10:40 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodszy czytelnik
Młodszy czytelnik

Rejestracja: czw, 11 kwie 2013 13:15:07
Posty: 79
Jeżeli masz własny sprzęt to dla operatora jesteś dużo lepszym klientem bo nie musi w ciebie inwestować. Ja z ludźmi z własnym sprzętem podpisuję umowę na 3 miesiące, potem przechodzi na czas nieokreślony.
Negocjuj z operatorami, powiedz że masz własną antenę.


Na górę
Post: pt, 13 sty 2017 12:28:38 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Mistrz pióra
Mistrz pióra

Rejestracja: ndz, 22 lis 2009 18:13:48
Posty: 2707
heheh Airmax - ja się czasem zastanawiam kto od nich bierze neta :))))) ale najnowsza odsłona oferty to już nawet jak na nich przegięcie 900 Mbps po radiu heheheheheheh a u was tez na swoich bazach montują na linki takie dziwne cuś czyli talerz od Nanobridga do niego trzy płączki tak by oświetlasz czy cokolwiek to jest zamontować tak jak w satelicie a na pleckach talerza jakaś puszka chyba zmietkiem


Na górę
Post: pt, 13 sty 2017 12:38:30 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
Jak się nie ma innej alternatywy to się bierze co jest niestety.
Sprawdzałem wszystkie możliwe LTE i tylko CPolsat działał, ale limit 100GB to za mało na rodzinę.

W środę w ustawieniach anteny wyłączyłem AirMAX i o dziwo na razie nie było żadnej zwiechy.
Ping zmniejszył się z 30-40 do nawet 17.

Być może zbieg okoliczności, ale pomyślałem, że skoro dostawca nie obsługuje tego to po co ma być włączone.

Czy firmware, który posiadam 5.6.4XM jest OK? Czy może wgrać jakiś nowszy?


Na górę
Post: pt, 13 sty 2017 13:01:25 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
Właśnie umówiłem się z Technikiem na montaż anteny z Oxylionu.
Mają obecnie promocję 49PLN/mieś za 15Mbit i 1PLN za montaż.

Mam nadzieję, że to będzie koniec mojej przygody z AirMAX z Opola.

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam


Na górę
Post: pt, 13 sty 2017 15:15:24 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obserwator
Obserwator

Rejestracja: sob, 13 kwie 2013 21:02:34
Posty: 41
Chyba 25/5 za 49,90zl:) 15/3 maja za 39,90zl:)


Na górę
Post: pt, 13 sty 2017 15:43:33 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
janik1992 pisze:
Chyba 25/5 za 49,90zl:) 15/3 maja za 39,90zl:)


Tak, masz rację. Jeszcze lepiej :-) + 7PLN za stały adres IP.


Na górę
Post: pt, 13 sty 2017 18:42:00 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Fanatyczny prenumerator
Fanatyczny prenumerator

Rejestracja: ndz, 27 lip 2014 13:37:16
Posty: 441
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój
Nooo - wraca kasowanie za zew. IP.
Fajnie - bede mial co zrobic z adresami :D


Na górę
Post: pt, 13 sty 2017 21:53:08 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: śr, 11 sty 2017 22:32:04
Posty: 12
sniper pisze:
Nooo - wraca kasowanie za zew. IP.
Fajnie - bede mial co zrobic z adresami :D


Nie rozumiem.

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Przejdź na stronę 1 2 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Dzisiaj jest czw, 30 mar 2017 0:48:57

Strefa czasowa UTC+02:00

Moderatorzy: Administratorzy, Moderatorzy

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
SubSilver2 modified for Trzepak.pl by Colir
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl