Trzepak.pl


Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Autor Wiadomość
Post: sob, 27 mar 2004 12:46:48 
Odpowiedz z cytatem
Witam, mam take pytanie, jestem członkiem sieći blokowej: 12- użytkowników. W niedługim czasie chcemy udostępnic internet będzie to jakiś aDSL. Mamy już gotowy komputer no i jedno co wiemy że chcemy to zrobić na Linuxie.
Problem tkwi w tym że nie bardzo się orientuje jakie rozwiązanie programowe zastosować zeby sieć smigała na 5 (poczta ,www ,p2p , granie przez internet oczywiście) i szukam jakieś generalnej koncepcji PORADY, Na razie orientuję się tylko że istnieją takie rzeczy jak: NAT, Proxy, HBT ( topików do nich jest dużo) , ale do końca nie rozumie różnic pomiedzy nimi a nie chciałbym przynajmniej na początku poznawać i wdrażać się we wszystkie możliwe rozwiązania.
Dzięki z góry, pozdrawiam


Na górę
   
Post: sob, 27 mar 2004 19:12:15 
   Tytuł:
Odpowiedz z cytatem
nie hbt tylko htb :P
Ciezko bedzie na linuxie jak go nie znasz :) proponuje narazie trzasnać sobie jakis prościutki np. mandrake i troszke na nim popracować z lini komend... oraz poszukać na forum :) jest setka tematów jak postawić server... w sumie to nic trudnego... PZODRO!


Na górę
   
Post: ndz, 28 mar 2004 10:46:41 
   Tytuł:
Odpowiedz z cytatem
Na poczatek potrzebne ci bedzie NAT, robi sie to odpowiednimi poleceniami IPTABLES albo w starszych jadrach IPCHAINS. Poszukaj na forum, na pewno cos znajdziesz. NAT to podstawa dzielenia lacza, wlasnie ten mechanizm udostepnia sygnal w sieci lokalnaj.
Proxy to juz dodatek, na poczatku nie jest niezbedny. To taka zabawka, ze jak ktos oglada jakas strone, a potem ktos jeszcze chce ja obejrzec to strona nie jest sciagana z netu tylko odczytywana z dysku...
A HTB to juz troszke wyzsza szkola jazdy, dzielenie pasma na uzytkownikow. Po to zeby jednemu nie przyszlo do glowy zatkac calego lacza...

Tak wiec na razie skoncentruj sie na NAT i potem juz jakos sobie rozne rzeczy doczytasz...


Na górę
   
Post: ndz, 28 mar 2004 20:44:27 
   Tytuł:
Odpowiedz z cytatem
nat to inaczej maskarada. Widzę że niezbyt orientujesz się w linuxie, postaw se Mandrake tam stawiasz nat'a w iptables możesz też spróbować zrobić to na freesco lub nnd zajżyj na www.freesco.pl


Na górę
   
Post: pn, 29 mar 2004 13:00:48 
   Tytuł:
Odpowiedz z cytatem
Dzięki za wszystkie posty dokładnie tego potrzebowałem , zabieram sie do "zabawy" i pozdrawiam


Na górę
   
Post: śr, 31 mar 2004 20:00:43 
   Tytuł:
Odpowiedz z cytatem
Jeżeli chcesz mieć linuxa i HTB a nie masz o tym pojęcia to zapraszam na www.nnd.freesco.pl


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Dzisiaj jest pt, 17 sie 2018 9:01:28

Strefa czasowa UTC+02:00

Moderatorzy: Administratorzy, Moderatorzy

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
SubSilver2 modified for Trzepak.pl by Colir
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl