Trzepak.pl

Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Witam.
Jestem początkującym administratorem (no troszkę przesadzam :) ale mam to wziąść w kupę.
Mamy Frame Relay 1mbit/s. Wygląda to tak że Router (żadnych blokad :( switch i wszystkie kompy wpięte. Każdy sobie administratorem :).
Chciałbym żeby ktoś mi pomógł w jakiś sensowny sposób to zorganizować. Chodzi mi głównie o rozwiązania programowe bo na sprzęt już nas nie stać :(. Jak podzielić łącze jak monitorować ruch w sieci. Próbowałem Bandwindth controller ale to chyba tylko działa na serwerze. Jak to wszystko ogarnąć :).
Jeśli ktoś tak miły i uczynny to bozia zapłać ale dużo później.

Pozdrawiam i liczę na Was :) - Marcin.

Tytuł:
Odpowiedz z cytatem
Subskrybent
Subskrybent
Awatar użytkownika

praktycznie na wszystkie pytanie znajdziesz odpowiedzi na tym formu

ja ci tylko nakresle co i jak
1. router programowy czyli serwerek z linuxem czyli jakis komp w granicach 300-400 MHz 128-256 MB RAM hd 10 GB-wzwyz i reszte pierdul
2. postawic na linuxie firewall, serwer proxy (np. squid), jakies sterowanie przeplywem w stylu HTB czy Shaperd

no i reszta w twoich rekach

Tytuł: No tia:)
Odpowiedz z cytatem
Ale jeszcze jedno pytanie - wezmę się za to wszystko - ale można zrobic to jakoś tak że np. coś się schrzani a ja odpinam tego kompa (serwerek) i dalej jest wszysstko w pożądku ? Od tego kompa dalej leci wszystko po sieci lokalnej jeśli on pada wszystko pada tak ? Jeśli byłbyś tak dobry to jaką dystrybucję Linux`a najlepiej wybrać - chodzi mi o to żeby była w miarę prosta i zawierała wszystkie te mechanizmy o których pisałeś.
A tak wogóle to dzięki za odpowiedź - czytam całe forum - bardzo mi się podoba :).
Pozdrawiam.

Tytuł: I jeszcze jedno:)
Odpowiedz z cytatem