Trzepak.pl


Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz, 06 sie 2017 9:33:31 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: ndz, 27 lip 2014 13:37:16
Posty: 848
Tez jestem za tym, ze pierwsza wymiana powinna byc szybko, ale z tymi silikonami i masami uszczelniajacymi to ladnie pojechales.
Jaki Ty tam silicon widziales? To juz nie czasy FSO :D
A nawet gdyby.... to skutki przedostania sie takiej substancji do oleju w dzisiejszych silnikach (regulatory cisnienia w dieslu, pompy wysokiego cisnienia paliwa w benzynie i dieslu, wtryskiwacze wysokiego cisnienia common rail i benzynowe pracujace na kilkuset barach) bylyby KATAASTROFALNE i gwarantuje Ci, ze nie mialbys okazji dojechac do serwisu zeby wymienic olej gdyby cos takiego sie przedostalo :)


Na górę
Post: ndz, 06 sie 2017 9:53:08 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Żółtodziób
Żółtodziób

Rejestracja: czw, 20 lip 2017 13:48:37
Posty: 8
Nie pojechałem tylko Ty sobie dopowiedziałeś. Nigdzie nie napisałem o ciałach stałych tylko o rozpuszczonych pierwiastkach różnych rzeczy w nowym silniku.

Proszę bardzo przykładowy wynik z laboratorium nowego motoru, nadal nie mam racji?
http://imgur.com/4VnfYuQ


Na górę
Post: ndz, 06 sie 2017 10:58:57 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Online
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: sob, 30 sie 2014 20:03:43
Posty: 887
Pany dajmy spokój to nie forum motoryzacyjno techniczne o olejach bo zaraz bedzie setna o tym wojna.

Termin docieranie dzisiaj, i nawet wczoraj, to termin nieaktualny i archaiczny. Producenci już dawno temu proces ten przejęli niejako na swoje barki. Raz o wiele lepszą dokładnością wykonania, a dwa softwarem na przeglądach. Przecież serwisanta czy innego krawaciarza handlowego to nie interesuje, gaz pracuje w systemie 0 i 1. I auto jedzie zawsze tak samo.


Na górę
Post: ndz, 06 sie 2017 12:58:22 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: pt, 07 lut 2014 12:12:55
Posty: 1010
Silicon w tym zestawieniu to krzem. Widoczne duże rozrzedzenie.


Na górę
Post: pn, 07 sie 2017 0:30:12 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodszy czytelnik
Młodszy czytelnik

Rejestracja: sob, 17 gru 2011 11:18:19
Posty: 92
Lokalizacja: pomorskie
djrobson pisze:
Pany dajmy spokój to nie forum motoryzacyjno techniczne o olejach bo zaraz bedzie setna o tym wojna.

Termin docieranie dzisiaj, i nawet wczoraj, to termin nieaktualny i archaiczny. Producenci już dawno temu proces ten przejęli niejako na swoje barki. Raz o wiele lepszą dokładnością wykonania, a dwa softwarem na przeglądach. Przecież serwisanta czy innego krawaciarza handlowego to nie interesuje, gaz pracuje w systemie 0 i 1. I auto jedzie zawsze tak samo.

Co do dalszych dyskusji na temat czy faktycznie należy docierać czy się tym nie przejmować pewnie faktycznie nie ma sensu. Jak napisałeś producent przejął to głównie na siebie, ale nie jest to proces który da się całkowicie wyeliminować.
Właśnie po to producent ogranicza moc przez pierwsze kilometry. Aby klient jadąc z butem w podłodze nie zniszczył sobie pierścieni, aby właśnie dobrze się dotarły i uszczelniły w cylindrze. Stąd biorą się opiłki, nie z jakości wykonania tłoka i cylindra.
Co do wcześniejszego Twojego postu metoda docierania "na motomana" owszem istnieje taka i również jest stosowana w sporcie, ale tu chodzi o dotarcie na ostro i szybko. Masz jeszcze lepsze osiągi, ale nie wytrzymałość. Układ tłokowy jest do wymiany po zawodach.
Widzę że mniej więcej wiesz o czym piszesz i o tym co ja piszę. Powinieneś przyznać mi rację, że silniki się zużywają, poprzez tarcie. Olej powoduje spadek zużycia jak i doszczelnienie styku między tłokiem poprzez pierścienie a cylindrem. Proces zaczyna się od momentu pierwszego uruchomienia silnika. Dlatego nie zgadzam się, że nie ma już docierania. Było, jest i będzie w silnikach spalinowych.
Jest ograniczone do minimum, m.in. tak jak piszesz przez lepsze materiały, lepszą jakość wykonania i nicasil, choć nicasilu w tych silnikach nie uświadczysz. Software komputerów samochodowych również odwala robotę. Sumując wszystkie te fakty, można samochody użytkować nie przejmując się docieraniem. Aczkolwiek jeśli zapytasz dealera przy zakupie samochodu czy możesz od wyjazdu z salonu załadować go do pełna i z butem w podłodze ruszyć w trasę, powie że lepiej żebyś przez pierwsze kilometry nieco oszczędzał silnik. On właśnie wtedy będzie się sam docierał.

Mógłbym pisać dalej, ale to nie forum motoryzacyjne. Jak moim zdaniem powinno przebiegać użytkowanie:
Przez pierwsze kilometry użytkujesz samochód normalnie ale jeśli doprowadzasz do dużego obciążenia, staraj się to robić krótkotrwale. Krótkotrwale ale intensywnie, a następnie daj mu odpocząć, np. jadąc spokojnie po prostej masz przed sobą wzniesienie, wjeżdżasz na nie z butem w podłodze (nie za wysokim biegiem, zrób redukcję o 1 bieg) a po wjechaniu przejedź spokojnie zjazd i kolejny płaski odcinek, przy następnym wzniesieniu sytuację powtarzasz.
Pierwsze 100km jest najważniejsze, ale przez pierwsze 500km starasz się wykonywać w miarę możliwości takie naprzemienne obciążanie i odciążanie.
Od 500km do 1000km wydłużasz okresy obciążenia, pamiętasz o tym żeby nie przegrzewać silnika ponad normalną temperaturę pracy, pilnujesz się na długich podjazdach np. w górach.
Po 2000-3000km wymieniasz olej i filtr.
Rzecz w tym, abyś nie jeździł jak niedzielny kierowca od samego początku. Aby było to efektywne działanie, musisz obciążać silnik i dać mu od czasu do czasu w palnik, np. wyprzedzając kogoś, startując na światłach lub na podjazdach.

Co to nam da? Uszczelniamy silnik o kilka procent. Kilka procent niższe zużycie oleju i kilka procent mocy więcej. Co przekłada się na żwawsze auto i zmniejszone spalanie. Robiąc samochodem 100.000km te kilka procent to realne oszczędności.

Piszę to dla każdego czytającego wątek, nie tylko bezpośrednio do Ciebie Robson.
Pozdrawiam i życzę milionów nalatanych kilometrów bez przeszkód.

_________________
"Zesraj się, a nie daj się"


Na górę
Post: pn, 07 sie 2017 8:10:14 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Online
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: sob, 30 sie 2014 20:03:43
Posty: 887
:D toć to szok, masz ciśnienie z tym jednak... tylko nie wiem po co.


Na górę
Post: pn, 07 sie 2017 8:49:11 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: wt, 28 sie 2007 20:53:46
Posty: 1499
Widzę, że każdy Polak zna się na piłce nożnej, motoryzacji i polityce.


Na górę
Post: pn, 07 sie 2017 9:20:23 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz, 02 kwie 2006 14:08:46
Posty: 776
Lokalizacja: Lublin
sniper pisze:
Potwierdzam - szczegolnie 1.6HDI i 2.0 HDI

2.0 i owsszem dobry silnik, aczkolwiek do JTD - silniki fiata te diselki sie nie umywają, jeżdzę obecnie jtd i 1.6 hdi wiec mam porównanie.

Co do 1.6 hdi miałem cały rozebrany silnik po przebiegu 340.000 km, wiem sporo, wałki rozrządu wyglądają jak pogryzione kości przez psa ;) serio dużo ubytków, wyrwań itd. Samochód był używany w firmie przez kolege który spokojnie śmiga i cały samochód jest stosunkowo zadbany, wymiany oleju regularne na full syntetyk dedykowany, ma oryginalne turbo ! i nic sie z nim nie dzieje. Silnik jednak nie wytrzymał próby czasu... kupiłem drugi i jeździ oczywiscie.

Jak wybierać to 2.0 HDi moim zdaniem, albo kierować się w silniki Fiata JTD, probuje taki zakatować aktualnie w stilo... i nie mogę :D
Nie mówie że 1.6 hdi jest zły, ale gorszy niż jtd i 2.0 Hdi.

Apropos docierania, wziałem w leasingu renaulta i też mnie przekonywali że pierwsza wymiana oleju po 20.000 i oczywiście wymienie go po kilu tys z filtrem i radze rónież innym podobne podejście przy nówkach.

Co do dacii i ich instalacji LPG fabryznych wzmacnianych głowic itd.... drążyłem temat, czytałem fora, dopytywałem mechaników w renaulcie.
Moim zdaniem tam nie ma nic wzmacnianego, mówie o silnikach SCE 100-115 ps nissana. Ja zrezygnowalem z LPG i daci. Poz tym brak hydrauliki na zaworach, luz na szklankach się reguluje, regulacja trudnaaaaaa, w aso nawet opuszczali do niej silniki, oj dużo by gadać o tym ale koszt kosmos !!, a reugulować trza, pamietajcie o tym !!!

Były silniki 105 ps renaulta z hydrauliką idealne do LPG,ale wycofali bo za dużo co2 produkują - norme E6 by spełnił ale wiadomo za co2 też płacą.

P.S. Pozdrawiam motocyklistów ;)

_________________
yep


Ostatnio zmieniony pn, 07 sie 2017 9:31:41 przez k-lisek, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pn, 07 sie 2017 9:24:57 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: ndz, 27 lip 2014 13:37:16
Posty: 848
w 1.6 hdi trzeba bardzo dbac o smok w misce olejowej - lubi sie lekko zasyfic i potem kuleje smarowanie.
NIemniej jednak nie przeszkadza im to robic przebiegi rzedu 300-400 tys bez wiekszych interwencji :)


Na górę
Post: pn, 07 sie 2017 9:34:29 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz, 02 kwie 2006 14:08:46
Posty: 776
Lokalizacja: Lublin
sniper pisze:
w 1.6 hdi trzeba bardzo dbac o smok w misce olejowej - lubi sie lekko zasyfic i potem kuleje smarowanie.
NIemniej jednak nie przeszkadza im to robic przebiegi rzedu 300-400 tys bez wiekszych interwencji :)



no i wiadomo wyjąć sitko z dopływu oleju do turbo, bo turbo się szybko zakatuje, mase takich przypaadków jest.

_________________
yep


Na górę
Post: pn, 07 sie 2017 12:47:30 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Online
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: sob, 30 sie 2014 20:03:43
Posty: 887
kensai pisze:
Widzę, że każdy Polak zna się na piłce nożnej, motoryzacji i polityce.


No i powinien znać swoje IP :D

sorki za offtop


Na górę
Post: pn, 07 sie 2017 12:51:02 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: ndz, 27 lip 2014 13:37:16
Posty: 848
Ja po ostatnich przebojach z kolokacja ATM to znam nawet na pamiec trase routingu z UPC do ATM :D


Na górę
Post: pn, 07 sie 2017 16:35:18 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Online
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: sob, 30 sie 2014 20:03:43
Posty: 887
stediuk pisze:
Co do dalszych dyskusji na temat czy faktycznie należy docierać czy się tym nie przejmować pewnie faktycznie nie ma sensu(...)

I tego się bracie trzymaj. Nie wyobrażam sobie floty nowych samochodów w firmie i serwisantów dbających o samochód i pierwsze kilometry. Samochód ma na siebie zarabiać od wyjazdu z salonu, klient tego wymaga a producent o tym wie (że będzie m.in. pałowanie). Technologia i jakość wykonania jest zupełnie inna niż kilkadziesiąt lat temu, bo do tego historycznego okresu się odnosisz jak sądzę. W dzisiejszych samochodach też jest zupełnie inna elektronika ze stadem czujników, producent się zabezpiecza w różny sposób też i tu. Ciebie/nas termin docieranie nie interesuje, to termin archaiczny.


Na górę
Post: pt, 11 sie 2017 21:15:32 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt, 08 lip 2008 22:26:02
Posty: 4617
No z tą lepszą jakością to nie przesadzajcie bo o ile technologia lepsza to nie znaczy, że jakość też :) Producentom zależy aby przez 1wsze lata na gwarancji i chwile po działało dobrze a potem ciągnąc $$ z serwisowania i części ;-)

_________________
Pozdr. Marcin


Na górę
Post: czw, 17 sie 2017 17:45:30 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodociany subskrybent
Młodociany subskrybent

Rejestracja: pn, 06 lut 2012 16:54:07
Posty: 277
Lokalizacja: Kraków
Potwierdzam opinie dotyczącą pierwszej wymiany oleju do 5tys km.
Pytałem u dealera u kumpla w sklepie z olejami i wszyscy potwierdzili że to jest tzw dobra praktyka.
Kumpel kupował Audi i Forda i w salonie mu powiedzieli że nie trzeba takiej wymiany robić że silniki są docierane w fabryce ale jak się zagłębił w instrukcję obsługi to nakazywali wymianę pierwszą koło 5tys km i był opis jak jeździć na początku.


Na górę
Post: czw, 17 sie 2017 22:44:03 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec

Rejestracja: ndz, 22 lis 2009 18:13:48
Posty: 3020
niektórzy do tej pory formatują baterie do telefonów :) technologia i świat się zmienia ale pewne schematy ciążą w umysłach użytkowników latami


Na górę
Post: pt, 18 sie 2017 5:58:56 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: ndz, 27 lip 2014 13:37:16
Posty: 848
No. Szczegolnie, ze baterie jesli juz to sie formuje.


Na górę
Post: pt, 18 sie 2017 9:42:56 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz, 02 kwie 2006 14:08:46
Posty: 776
Lokalizacja: Lublin
Wymiana oleju po 5 tys to dla mnie 150 zł z filtrem, bo sam sobie to zrobię. Dla mnie koszt przy nowym samochodzie śmieszny,
szczególnie jak kupuje się samochód z turbo, wiadomo ten olej smaruje turbine również. Dla świętego spokoju wolę to zrobić i naprawdę te 30 min mnie nie zbawi.
Jestem przekonany w 100% że to ma pozytywny wpływ na nowy silnik, w jakim stopniu - mało ważne, koszt żaden.

Proszę nie porówywnwać do telefonów i innych bzdetów, bo to nie na miejscu

_________________
yep


Na górę
Post: pt, 18 sie 2017 10:21:24 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: pt, 07 lut 2014 12:12:55
Posty: 1010
a to się zgadza 2-5kkm i zlać zajzajer


Na górę
Post: pt, 18 sie 2017 11:47:03 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista

Rejestracja: pn, 20 lip 2009 11:48:17
Posty: 500
siona pisze:
a to się zgadza 2-5kkm i zlać zajzajer

5 tys? W kwietniu odebrałem auto - głównie dojazdy do klienta biznesowego i powroty do domu i już mam ponad 12 tysi zrobione. wychodziło by że mm co 2 mc olej zmieniać


Na górę
Post: pt, 18 sie 2017 11:53:09 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodociany subskrybent
Młodociany subskrybent

Rejestracja: pn, 06 lut 2012 16:54:07
Posty: 277
Lokalizacja: Kraków
Chłopie pierwszy raz wymienić po około 5tys jak nówka sztuka auto.
Później wymieniasz według książki lub trochę częściej po około 15tys? Zależy jaki silnik ile kuni czy turbo czy zapieprzasz itp itd.


Na górę
Post: pt, 18 sie 2017 12:41:23 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: pt, 07 lut 2014 12:12:55
Posty: 1010
matszosa pisze:
Chłopie pierwszy raz wymienić po około 5tys jak nówka sztuka auto.
Później wymieniasz według książki lub trochę częściej po około 15tys? Zależy jaki silnik ile kuni czy turbo czy zapieprzasz itp itd.

O to to to


Na górę
Post: pt, 18 sie 2017 15:02:31 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec

Rejestracja: ndz, 22 lis 2009 18:13:48
Posty: 3020
ogólne pewnie będzie już z 10 aut nowych albo więcej i żadne nie było jakoś docierane. Spuszczacie się nad kawałkiem blachy do jazdy jak gimbusy nad Iphonem wkładając go w pięć pokrowców i naklejają 8 szkiełek. Pewnie takie zabiegi w jakimś stopniu pomogą ale dla mnie to strata czasu i energii nowe auto i tak 5 lat 150000 km i do żyda. I w żadnym, jeszcze nie padł układ napędowy..... przepraszam padło sławetne TSI od WV ale tam nawet zmiana oleju co 1k km by nic nie pomogła


Na górę
Post: pt, 18 sie 2017 16:53:43 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Mistrz pióra
Mistrz pióra

Rejestracja: pt, 21 gru 2012 17:01:55
Posty: 2120
Lokalizacja: /usr/src/sys
kto sam wymienia? mozliwe ze kupilbym spora ilosc takiego "przepalucha"

_________________
Chcialbym zeby mi sie tak bardzo chcialo jak bardzo mi sie nie chce.


Na górę
Post: pt, 18 sie 2017 21:10:02 
   Tytuł: Re: auto do firmy isp
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: pt, 04 lip 2008 23:27:15
Posty: 859
kamikaze pisze:
ogólne pewnie będzie już z 10 aut nowych albo więcej i żadne nie było jakoś docierane. Spuszczacie się nad kawałkiem blachy do jazdy jak gimbusy nad Iphonem wkładając go w pięć pokrowców i naklejają 8 szkiełek. Pewnie takie zabiegi w jakimś stopniu pomogą ale dla mnie to strata czasu i energii nowe auto i tak 5 lat 150000 km i do żyda. I w żadnym, jeszcze nie padł układ napędowy..... przepraszam padło sławetne TSI od WV ale tam nawet zmiana oleju co 1k km by nic nie pomogła



co sie stalo z TSI, ile nakreciliscie nim, ilu konny?
pytam bo mam od roku i narazie ok..


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Dzisiaj jest wt, 20 lis 2018 9:42:50

Strefa czasowa UTC+02:00

Moderatorzy: Administratorzy, Moderatorzy

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
SubSilver2 modified for Trzepak.pl by Colir
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl