Trzepak.pl

Regulamin forum


Wypowiedzi muszą stosować się do zasad ogólnie przyjętej "netykiety" wynikającej z dokumentu RFC 1855, zamieszczonego pod tym adresem:
http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
Osoby wypowiadające się tu "zawodowo" proszone są o logowanie się swoim imieniem i nazwiskiem, a w stopce ich wypowiedzi wskazane jest przedstawienie danych adresowych łącznie z linkiem do strony głównej przedsiębiorstwa lub organizacji, którą reprezentują.
Umieszczanie informacji reklamowych w wypowiedzi i w stopce nie jest wskazane a moderatorzy mogą ingerować usuwając takie posty w sposób nie podlegający dyskusji.



Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw, 13 wrz 2007 20:52:57 
   Tytuł:
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt, 21 kwie 2006 14:18:46
Posty: 2723
Lokalizacja: Zielona Góra
jako że w tym temacie mnie jeszcze nie było ;) odniosę się do tematu i powiem tylko że najlepszym sposobem na przyciągnięcie klientów są ... zadowoleni klienci... :)

_________________
Fiu fiu...:))


Na górę
Post: pn, 14 maja 2012 13:29:39 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 12 lip 2010 22:36:48
Posty: 721
Pozwolę sobie odkopać temat, mam nadzieje mnie nie pobijecie ;)

Jak Wam udaje się konkurować np. z neostradą 20 czy 40 mb w vdslu? Nie tak dawno zrezygnował z moich usług dość stary klient, który nigdy nie miał problemów z netem, uryny nie robię, wszystko śmiga jak należy, nie ma na co narzekać. Musiał jednak mieć 40mb choćby od tego jego życie zależało, a ja no cóż... nie dam tyle w takiej cenie co tp/orange. Trochę się boję, że "miastowa" część klientów coraz bardziej będzie migrować na mega giga net Solorza itp. Faktem jest, że nieraz te ich 20/40 mb/s ma się nijak do rzeczywistości, jednak w większości przypadków które znam to działa. Np kolega ma 20mb/s z Netii za 59zł i jest wniebowzięty. Net szybki, stabilny i do tego tani. Czego więcej trzeba?


Na górę
Post: pn, 14 maja 2012 15:51:50 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt, 08 lip 2008 22:26:02
Posty: 4611
Osobiście byłbym wniebowzięty jakby tak każdy u mnie chciał płacić za neta 79,90 zł do tego z 50 zł na tel. stacjonarny i w tej cenie to i 50 Mbps mogę dawać :P

_________________
Pozdr. Marcin


Na górę
Post: pt, 19 paź 2012 21:29:25 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw, 15 lis 2007 23:29:08
Posty: 1091
Lokalizacja: Oberschlesien
a ile jest takich zadowolych co maja 20mb i niby szybki tani fajny;p

_________________
FiberMan.


Na górę
Post: czw, 20 mar 2014 17:32:46 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista

Rejestracja: pt, 02 sie 2013 14:30:53
Posty: 512
bombel415 pisze:
a ile jest takich zadowolych co maja 20mb i niby szybki tani fajny;p


Nikt normalny nie startuje z biznesem na osiedlu gdzie obok piaskownicy stoi nowa centrala, więc śmieszą mnie takie teksty jakoby "neo ledwo chodzi a kable to mają 20 letnie", tam gdzie większość ma biznes to jasne ... że ledwo chodzi bo inaczej to by nie było biznesu.


Na górę
Post: sob, 10 maja 2014 17:07:34 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt, 08 lip 2008 22:26:02
Posty: 4611
Sensej pisze:
bombel415 pisze:
a ile jest takich zadowolych co maja 20mb i niby szybki tani fajny;p


Nikt normalny nie startuje z biznesem na osiedlu gdzie obok piaskownicy stoi nowa centrala, więc śmieszą mnie takie teksty jakoby "neo ledwo chodzi a kable to mają 20 letnie", tam gdzie większość ma biznes to jasne ... że ledwo chodzi bo inaczej to by nie było biznesu.


Tak jasne i grom ludzi chce telefon stacjonarny w pakiecie ;-)

_________________
Pozdr. Marcin


Na górę
Post: czw, 16 cze 2016 22:16:40 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodociany subskrybent
Młodociany subskrybent
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn, 11 sty 2010 14:39:39
Posty: 280
No właśnie Panowie od ostatniego postu w tym temacie minęły już dwa lata. Można ocenić już pewne sprawy z biegiem czasu. Jak myślicie jaka będzie nadchodząca przyszłość dla małych ISP? Co planujcie w dobie LTE w przyszłości LTE-Advance, technologiach mobilnych. Jak i czym zamierzacie przyciągnąć klientów? Czy obawiacie się projektów POPC? Czy zamierzacie inwestować w FFTH? które jednak jest technologią stacionarną? z uzyciem dotacji czy nie?
Jest dużo pytań które pojawiły się w tak krótkim czasie jak rok. I coraz gorzej jest przewidzieć tą branżę i w jakim kierunku to wszystko idzie. Czy Wam też się tak wydaje?


Na górę
Post: czw, 16 cze 2016 23:01:07 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Fanatyczny prenumerator
Fanatyczny prenumerator

Rejestracja: pn, 07 lis 2011 13:21:17
Posty: 473
Lokalizacja: Limanowa
lukasz88 pisze:
No właśnie Panowie od ostatniego postu w tym temacie minęły już dwa lata. Można ocenić już pewne sprawy z biegiem czasu. Jak myślicie jaka będzie nadchodząca przyszłość dla małych ISP? Co planujcie w dobie LTE w przyszłości LTE-Advance, technologiach mobilnych. Jak i czym zamierzacie przyciągnąć klientów? Czy obawiacie się projektów POPC? Czy zamierzacie inwestować w FFTH? które jednak jest technologią stacionarną? z uzyciem dotacji czy nie?
Jest dużo pytań które pojawiły się w tak krótkim czasie jak rok. I coraz gorzej jest przewidzieć tą branżę i w jakim kierunku to wszystko idzie. Czy Wam też się tak wydaje?


Byle do 2020, skończą się dotacjo-przekręty, "może" zacznie się "normalność"

_________________
http://www.AirplusN.pl


Na górę
Post: pt, 17 cze 2016 12:01:58 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Leniwy eseista
Leniwy eseista

Rejestracja: pt, 30 mar 2012 20:46:19
Posty: 723
Lokalizacja: PL
orange oferta 600 Mb/s
korbank oferta 700 Mb/s
Moico oferta 1000 Mb/s

nie mówię o innych dostawcach i jak tu konkurować ? jak na osiedlu z 7-8 operatorów :)

macie takie przypadki ? jak tak to jak żyć ? :)

_________________
Pomoc dla szymona: przelew:98175000120000000032333095 tytuł „SZYMON” sms: AT.RYCZERZ nr:72068 /2,46


Na górę
Post: pt, 17 cze 2016 12:33:47 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodociany subskrybent
Młodociany subskrybent

Rejestracja: pn, 29 lip 2013 14:47:00
Posty: 265
ja juz sie podlaczylem do swiatla wszystko fajnie chodzi, cala siec wifi i mowie do ludzi, ze "podlacze Wam szybki internet, ile chcecie 20-50Mbit", a oni gadaja, ze im teraz wystarczy to co jest 2-4Mbit :oszalal:


Na górę
Post: śr, 22 cze 2016 14:59:09 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy szaleniec
trzepakowy szaleniec

Rejestracja: ndz, 22 lis 2009 18:13:48
Posty: 3001
Po kolei:
LTE - dużo hałasu o nic, GSM jak zawsze ptrafiły dobrze zareklamować usługę, dobrze ją sprzedać a później zniechęcić większość abonentów kruczkami w umowach - po 2 latach od startu można powiedzieć że odeszło nie wielu może kilkanaście osób, część już wróciła nawet mimo tego że muszą teraz płacić dalej rachunki za LTE stacjonarne z którego nie korzystają. Reasumując raczej nei wygląda by mobilna transmisja miała zastąpić transmisję stacjonarna raczej jedno dopełnia drugie.
POPC - no tutaj moim zdaniem znacznie większe ryzyko, my profilaktycznie budujemy lub jesteśmy przygotowaniu do budowania sieci dostępowych FTTH na teranach które są objęte dotacjami lub w kolejnym naborze zostaną. Konkluzja z tego wynika taka że obecny model biznesowy jaki bezwzględnie należy przyjąć w tej branży to FTTH dopełniony 802.11AC.

tak jak pisza koledzy ino do 2020 roku i sytuacja się unormuje bo dotacje się skończą, zostanie tylko nie przewidywalna zalobbowana na maksa kasta polityczna która może dożyć do scalenia rynku


Na górę
Post: pt, 23 lut 2018 18:24:45 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Czytelnik
Czytelnik

Rejestracja: czw, 14 cze 2012 20:59:39
Posty: 134
Cebula pisze:
ja juz sie podlaczylem do swiatla wszystko fajnie chodzi, cala siec wifi i mowie do ludzi, ze "podlacze Wam szybki internet, ile chcecie 20-50Mbit", a oni gadaja, ze im teraz wystarczy to co jest 2-4Mbit :oszalal:

Takie są realia niestety,ważne żeby stabilnie gry,film i fb działał :D Ludzie w większości nie odróżniają jednostek danych od prędkości. Zakładam neta 20Mbps,kobieta mnie się pyta czy może zrezygnować bo nie wie na ile jej te 20Mbps wystarczy. W myślach ma oczywiście 20 GB :D


Na górę
Post: pt, 23 lut 2018 19:25:40 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: wt, 17 lut 2009 0:15:58
Posty: 1356
Lokalizacja: Kraków
gmotyw pisze:
orange oferta 600 Mb/s
korbank oferta 700 Mb/s
Moico oferta 1000 Mb/s

nie mówię o innych dostawcach i jak tu konkurować ? jak na osiedlu z 7-8 operatorów :)

macie takie przypadki ? jak tak to jak żyć ? :)


Przeczytaj tylko jaki % z tego jest gwarantowany (obowiązek ustawowy)
Jak jest obsługa w takim orange

Jeśli chcesz konkurować to musisz zapewnić podobne warunki oraz zdecydowanie lepszą obsługę


Na górę
Post: ndz, 25 lut 2018 15:03:40 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy czytelnik
Starszy czytelnik

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 191
hub_lan pisze:
Przeczytaj tylko jaki % z tego jest gwarantowany (obowiązek ustawowy)
Jak jest obsługa w takim orange


Hmm nie wszyscy dostawcy dają internet "do", ja mam w umowie internet 50Mb/s i nigdy nie miałem takiej wartości zawsze jest minimum 53Mb/s. Płacić kokosów też nie płacę bo 39zł/mc. Jedyny problem jaki mam to płynność działania sieci która znacznie odstaje od tego co miałem na łączu netii 16Mb/s. Aczkolwiek podejrzewam że to już wina chińskiego sprzętu i cięcia kosztów. W przypadku netii na DSLAM był QOS i na brasach także, tutaj prawdopodobnie wszystko leci jak ścieki przez rurę. Poza tym netia ma zupełnie inne łącza pod względem jakościowym.

hub_lan pisze:
Jeśli chcesz konkurować to musisz zapewnić podobne warunki oraz zdecydowanie lepszą obsługę

Co do obsługi to przeciętny klient z ISP skontaktuje się tak na prawdę w przypadku padu sieci czy ewentualnej awarii CPE. Co do podobnych warunków masz rację, z tym że ja mam wrażenie że dostawcy ścigają się tylko pod względem przepływności łącza a całą resztę mają gdzieś.

Jak konkurować? (Ja Ci podam z punktu widzenia mojego - klienta)
- Krótka umowa terminowa lub od początku umowa bezterminowa. (Niestety tutaj dość często zmusza się na 2 lata, umowa na 1 rok owszem jest ale cenowo wychodzi tak jak 1,5 roku w umowie na 2 lata)
- Normalny cennik (Cena za abonament bez przyznanej ulgi nie powinna być z kosmosu)
- Kara za zerwanie umowy (Czy na prawdę musi być większa niż suma wszystkich abonamentów przez okres 24mcy? Nikt mi nie powie że godzinna usługa podłączenia klienta to dla operatora koszt 1500zł).
- Możliwość zmiany pakietu nie tylko w górę ale i w dół. (Nie każdy potrzebuje łącze 1Gb/s non stop)
- Brak kolejnej lojalki w przypadku chęci skorzystania z nowej promocji.
- Darmowy internet (Tak jak zrobiło google, w polsce już też u któregoś ISP widziałem. Po pokryciu kosztów instalacji dostajemy bezterminowy darmowy dostęp do sieci o przepływności 5Mb/s)
- Brak konieczności latania do biura - przedłużenie umowy czy zmiana aneksu przez internet / telefon, rezygnacja dostarczona faksem czy mailem (w postaci skanu z podpisem)
- Działania promocyjne - nie wydzwaniajcie do klienta z ofertą która jest na stronie internetowej, a jeżeli już chcecie zrobić klientowi dobrze na siłę to niech zawsze propozycja z strony będzie droższa od oferowanej.
- Jak dzwoni osoba zainteresowana waszą usługą podawajcie faktyczny stan rzeczy, bo jak miesiąc po instalacji okaże się że jest inaczej to już szansy na utrzymanie klienta nie macie.
- Nie włączajcie klientowi opcji która z mikrotika nazywa się to "Burst", mój operator to robi że przy opcji 50Mb/s przez jakiś czas mam 90Mb/s i nie do końca podoba mi się działanie tego mechanizmu.

Wydaje mi się iż sukcesem dla ISP jest zwyczajnie zadowolony klient, usługa którą świadczy powinna być na takim poziomie aby sam właściciel jako swój klient był z niej zadowolony i z czystym sumieniem mógł ją polecić rodzinie czy znajomym. Zadowolony klient nie będzie się bawił w rezygnacje i kolejne umowy z nowym ISP, instalację itd ... Dość często rezygnacja trafia tylko po to aby ugrać lepsze warunki. Niezadowolony klient i tak odejdzie i tutaj nie zmieni tego żadna umowa, promocja itd ... Co więcej od skorzystania z waszych usług odwiedzie kolejnych kilka jak nie kilkanaście osób.


Na górę
Post: ndz, 25 lut 2018 15:30:22 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy master
trzepakowy master

Rejestracja: śr, 12 mar 2008 16:12:35
Posty: 8319
powodzenia

_________________
www.fiberion.pl


Na górę
Post: ndz, 25 lut 2018 17:30:06 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: wt, 17 lut 2009 0:15:58
Posty: 1356
Lokalizacja: Kraków
Orin dlaczego powodzenia?

seb235 co do kwestii % pasma gwarantowanego to nie moje widzimisię ale wymóg ustawodawcy, operator ma obowiązek podać w umowie 3 prędkości łącza:
- prędkość maksymalną
- prędkość minimalną (gwarantowaną)
- prędkość normalnie dostępną

co do jakości działania to cóż sam jestem swoim klientem jest również nim mój wspólnik oraz wszyscy pracownicy stąd mam natychmiastowe info że coś działa inaczej niż powinno zanim jeszcze dostanę powiadomienia z systemów monitoringu sieci czy zgłoszenia problemów od klientów

Poza kilkoma wyjątkami (ograniczenia prawne a nie moje widzimisię) spełniam znaczną część wymienionych przez seb235 postulatów
i tak:
1. Krótka umowa terminowa lub od początku umowa bezterminowa. (Niestety tutaj dość często zmusza się na 2 lata, umowa na 1 rok owszem jest ale cenowo wychodzi tak jak 1,5 roku w umowie na 2 lata)

było by to fajne tyle że jest bardzo nie praktyczne np z powodu tego że klient musiałby zapłacić wszelkie koszty instalacji w dniu uruchomienia usługi a niekiedy to jest więcej niż 1000 zł jest też powód drugi, ten standard wprowadzili na rynek duzi co zredukowało kwotę aktywacji do 1 zł w efekcie czego mali musieli też zrobić 1 zł ale nie da się wykazać zyskowności kontraktu bezterminowego (np przed urzędem skarbowym) za którego uruchomienie klient zapłacił 1 zł

2. Normalny cennik (Cena za abonament bez przyznanej ulgi nie powinna być z kosmosu)
Kara za zerwanie umowy (Czy na prawdę musi być większa niż suma wszystkich abonamentów przez okres 24mcy? Nikt mi nie powie że godzinna usługa podłączenia klienta to dla operatora koszt 1500zł).

u mnie przeskok 24/12/bezt jest w przypadku najniższego abonamentu 39/49/69 a najwyższego odpowiednio 69/79/99
Jaką kto podpisał umowę taką ma ale u mnie zwrot ulg jest zgodny z ustawą czyli klient musi zwrócić ulgi w abonamentach których nie wykorzysta od momentu zerwania umowy do jej prawidłowego zakończenia (im później zrywasz tym mniej płacisz) i tak dla umowy na 24 zerwanej po 12 m-cach (na dowolnym pakiecie) będzie to 12x30 zł=360 zł

3. Możliwość zmiany pakietu nie tylko w górę ale i w dół. (Nie każdy potrzebuje łącze 1Gb/s non stop)

mam w ofercie nieodpłatną opcję zmiany pakietu w dół i w górę - na pełne miesiące

4. Brak kolejnej lojalki w przypadku chęci skorzystania z nowej promocji.

tu nie bardzo rozumiem... każda promocja ma swoje warunki na jakich została wprowadzona nikt nikomu nie każe korzystać z promocji...
natomiast jeśli dobrze rozumiem chodzi Ci o sytuację w której kończy Ci się umowa i chciałbyś przejść na bezterminową ale z kwotą abonamentu jak na 24 m-ce ?

też by było fajne ale widzisz dla każdej firmy prócz zysku istotna jest również stabilność wpływów i teraz załóżmy sytuację w której klient przechodzi na bezterm z kwotą z 24 a inny dostawca w tym czasie zrobi na danym rejonie promo 15zł taniej na 24 (o czym ja nawet mogę nie wiedzieć) i mam 40% klientów mniej na tym rejonie a koszty takie same - efekt jestem pod kreską, a kilka takich numerów pokrywających 50% obszaru działania i jestem bankrutem bo moje umowy np na dzierżawę kanalizy czy słupów są nie na 24 ale na 120 miesięcy więc nie bardzo mam szansę zwinąć 50% kosztów

5. Darmowy internet (Tak jak zrobiło google, w polsce już też u któregoś ISP widziałem. Po pokryciu kosztów instalacji dostajemy bezterminowy darmowy dostęp do sieci o przepływności 5Mb/s)

Byłoby rewelacja tylko że coś takiego jak darmowa bułka czy darmowy internet nie istnieje bo ktoś za niego musi zapłacić.
Była taka firma która dostawszy potężną dotację zrobiła promo że kupując sprzęt do odbioru net masz przez 24 z 36 miesięcy gratis
tyle że aktualnie możesz o nich poczytać w kronikach kryminalnych bo zbankrutowali a klienci zostali z ratami na 3500 za szprzęt

6. Brak konieczności latania do biura - przedłużenie umowy czy zmiana aneksu przez internet / telefon, rezygnacja dostarczona faksem czy mailem (w postaci skanu z podpisem)

Tu są spore rygory prawne co można a co nie można traktować jako stwierdzenie woli (zawarcie/zmianę umowy) i w znacznej części przypadków (o ile był odpowiedni zapis w umowie pierwotnej) realizujemy przedłużenie czy zmiany w umowie na drodze mailowej.

7. Działania promocyjne - nie wydzwaniajcie do klienta z ofertą która jest na stronie internetowej, a jeżeli już chcecie zrobić klientowi dobrze na siłę to niech zawsze propozycja z strony będzie droższa od oferowanej.

Nikt nigdy z naszej firmy nie zadzwonił do żadnego klienta jeśli ten klient pierwszy nie rozpoczął kontaktu

8. Jak dzwoni osoba zainteresowana waszą usługą podawajcie faktyczny stan rzeczy, bo jak miesiąc po instalacji okaże się że jest inaczej to już szansy na utrzymanie klienta nie macie.

chyba nie rozumiem - jaki stan faktyczny, co jest inaczej?

9. Nie włączajcie klientowi opcji która z mikrotika nazywa się to "Burst", mój operator to robi że przy opcji 50Mb/s przez jakiś czas mam 90Mb/s i nie do końca podoba mi się działanie tego mechanizmu.

nie wiem co masz na myśli, na sieci mam 30 szt mikrotika i służą one do zbierania informacji o stanie sieci (rodzaj sądy i generatora alertów)

chyba że chodzi Ci o sytuacje w której np w określonych godzinach klient ma podwojone pasmo
takie rozwiązania stosowało się przy łączach 128k -5M bo wtedy to miało jakieś znaczenie ale dziś przy łączach 50-200 to jest zbędne zawracanie tyłka


Na górę
Post: ndz, 25 lut 2018 18:06:25 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy master
trzepakowy master

Rejestracja: śr, 12 mar 2008 16:12:35
Posty: 8319
Też dużo tych warunków spełniam. Natomiast wszystkie te zmiany prędkości bez względu czy jest promocja czy nie i brak uwiązania umową bardzo szybko mogą pociągnąć ISP na skraj rentowności czy do bankructwa. Mnie na coś takiego po prostu nie stać. Nie każdy klient musi to rozumieć czy się z tym zgadzać. Wtedy sugeruję zakup zdrapki w dowolnym sklepie i korzystać z netu gdy się chce, bez zobowiązań.

_________________
www.fiberion.pl


Na górę
Post: ndz, 25 lut 2018 18:36:53 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy czytelnik
Starszy czytelnik

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 191
2) 360zł za zerwanie umowy rok wcześniej - według mnie ok.

8) Ja miałem sytuacje że dzwoniąc do ISP przed podpisaniem umowy dostałem informację która nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości. Nie ma to dla mnie większego znaczenia, aczkolwiek zaufanie w stosunku do dostawcy spadło.
9) Chodzi mi dokładnie o funkcję Queues - Burst, na początku pobierania mam 90Mb/s po to aby po kilku sekundach spadło do umownego 50Mb/s.

Swoją drogą szkoda że nasi polscy dostawcy (a może ja nie widziałem) nie wykonują instalacji światłowodowej na wzór tego co robi np Veriozn w USA. Tam ładnie światłowód wchodzi do plastikowej skrzyneczki w mieszkaniu gdzie z mety wchodzi do ONT. W zestawie są akumulatory podtrzymujące działanie urządzenia na przypadek braku prądu. Cała instalacja wraz z sprzętem operatora w jednej skrzynce na ścianie z której wychodzi do klienta skrętka zakończona wtykiem RJ45. Światłowód zakończony gniazdkiem, które podłącza się patchcordem do ONT w moim odczuciu jest mało praktyczny i łatwo można go uszkodzić.


Ostatnio zmieniony ndz, 25 lut 2018 22:28:49 przez seb235, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz, 25 lut 2018 19:06:38 
Odpowiedz z cytatem
Offline
trzepakowy master
trzepakowy master

Rejestracja: śr, 12 mar 2008 16:12:35
Posty: 8319
A podaj jeszcze dla porównania koszt tej usługi w Verizon.

Co do 8) to u mnie byś miał ok, bo widzę że nie chcesz mieć bursta. A ja go nie stosuję :)

_________________
www.fiberion.pl


Na górę
Post: ndz, 25 lut 2018 19:36:49 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy czytelnik
Starszy czytelnik

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 191
Orin pisze:
Natomiast wszystkie te zmiany prędkości bez względu czy jest promocja czy nie i brak uwiązania umową bardzo szybko mogą pociągnąć ISP na skraj rentowności czy do bankructwa. Mnie na coś takiego po prostu nie stać.


Oczywiście że dla ISP klient związany umową z karą jest po części gwarancją przychodu. Aczkolwiek tutaj już są dwie strony medalu w postaci klienta który bierze najwyższy pakiet lub nawet pakiet łączony na TV + Internet z znaczącym zobowiązaniem. A inaczej wygląda sprawa klienta który ma sam internet w najniższym pakiecie bo tutaj w umowie może być kara jaka chce, zapłaci za rok usługi z góry dostając rabat następnie odetnie kabel przy elewacji budynku i odda sprzęt wraz z rezygnacją na koniec okresu zobowiązania. Fakt firma dostanie kasę ale to są tak czy inaczej grosze.

Swoją drogą klient siedzący na umowie bezterminowej o danej przepływności od iluś tam lat chyba też nie jest zbyt wygodny, bo mimo wszystko chodzi o to żeby klient pobrał to co tam sobie chce i zwolnił sieć a nie tydzień pobierał grę z torrentów.


Na górę
Post: ndz, 25 lut 2018 21:40:25 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: pt, 04 lip 2008 23:27:15
Posty: 848
seb235 pisze:
hub_lan pisze:
Przeczytaj tylko jaki % z tego jest gwarantowany (obowiązek ustawowy)
Jak jest obsługa w takim orange


Hmm nie wszyscy dostawcy dają internet "do", ja mam w umowie internet 50Mb/s i nigdy nie miałem takiej wartości zawsze jest minimum 53Mb/s. Płacić kokosów też nie płacę bo 39zł/mc. Jedyny problem jaki mam to płynność działania sieci która znacznie odstaje od tego co miałem na łączu netii 16Mb/s. Aczkolwiek podejrzewam że to już wina chińskiego sprzętu i cięcia kosztów. W przypadku netii na DSLAM był QOS i na brasach także, tutaj prawdopodobnie wszystko leci jak ścieki przez rurę. Poza tym netia ma zupełnie inne łącza pod względem jakościowym.

hub_lan pisze:
Jeśli chcesz konkurować to musisz zapewnić podobne warunki oraz zdecydowanie lepszą obsługę

Co do obsługi to przeciętny klient z ISP skontaktuje się tak na prawdę w przypadku padu sieci czy ewentualnej awarii CPE. Co do podobnych warunków masz rację, z tym że ja mam wrażenie że dostawcy ścigają się tylko pod względem przepływności łącza a całą resztę mają gdzieś.

Jak konkurować? (Ja Ci podam z punktu widzenia mojego - klienta)
- Krótka umowa terminowa lub od początku umowa bezterminowa. (Niestety tutaj dość często zmusza się na 2 lata, umowa na 1 rok owszem jest ale cenowo wychodzi tak jak 1,5 roku w umowie na 2 lata)
- Normalny cennik (Cena za abonament bez przyznanej ulgi nie powinna być z kosmosu)
- Kara za zerwanie umowy (Czy na prawdę musi być większa niż suma wszystkich abonamentów przez okres 24mcy? Nikt mi nie powie że godzinna usługa podłączenia klienta to dla operatora koszt 1500zł).
- Możliwość zmiany pakietu nie tylko w górę ale i w dół. (Nie każdy potrzebuje łącze 1Gb/s non stop)
- Brak kolejnej lojalki w przypadku chęci skorzystania z nowej promocji.
- Darmowy internet (Tak jak zrobiło google, w polsce już też u któregoś ISP widziałem. Po pokryciu kosztów instalacji dostajemy bezterminowy darmowy dostęp do sieci o przepływności 5Mb/s)
- Brak konieczności latania do biura - przedłużenie umowy czy zmiana aneksu przez internet / telefon, rezygnacja dostarczona faksem czy mailem (w postaci skanu z podpisem)
- Działania promocyjne - nie wydzwaniajcie do klienta z ofertą która jest na stronie internetowej, a jeżeli już chcecie zrobić klientowi dobrze na siłę to niech zawsze propozycja z strony będzie droższa od oferowanej.
- Jak dzwoni osoba zainteresowana waszą usługą podawajcie faktyczny stan rzeczy, bo jak miesiąc po instalacji okaże się że jest inaczej to już szansy na utrzymanie klienta nie macie.
- Nie włączajcie klientowi opcji która z mikrotika nazywa się to "Burst", mój operator to robi że przy opcji 50Mb/s przez jakiś czas mam 90Mb/s i nie do końca podoba mi się działanie tego mechanizmu.

Wydaje mi się iż sukcesem dla ISP jest zwyczajnie zadowolony klient, usługa którą świadczy powinna być na takim poziomie aby sam właściciel jako swój klient był z niej zadowolony i z czystym sumieniem mógł ją polecić rodzinie czy znajomym. Zadowolony klient nie będzie się bawił w rezygnacje i kolejne umowy z nowym ISP, instalację itd ... Dość często rezygnacja trafia tylko po to aby ugrać lepsze warunki. Niezadowolony klient i tak odejdzie i tutaj nie zmieni tego żadna umowa, promocja itd ... Co więcej od skorzystania z waszych usług odwiedzie kolejnych kilka jak nie kilkanaście osób.



Ja myślę, że to nie jest post dla Ciebie, bo ewidentnie nie jesteś ISP..
Po za tym już gdzieś czytałem Twoje żale na forum, więc nie dubluj tego..
Jeżeli dalej chcesz się żalić, że się podnieciłeś światłem i doszedłeś po czasie, że podpisałeś nie satysfakcjonującą dla Ciebie umowę, to napis oddzielny post pt. np. Żale Sebixa na światłowód
Reszty nie chcę mi się komentować, ale Państwo przyzwyczaja ludzi, bądź daje im takie nadzieje, że wszystko powinni dostać za darmo, bo ktoś wybudował z dotacji.. Każdy z nas pracuje w jakieś branży i nie robi tego charytatywnie, więc każdy na swój sposób robi jakiś biznes, chce utrzymać swoją rodzinę itp. Więc wyżal się szfagrowi przy wódeczce po raz n-ty..


Na górę
Post: pn, 26 lut 2018 0:00:09 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy czytelnik
Starszy czytelnik

Rejestracja: sob, 07 cze 2008 14:27:52
Posty: 191
darux pisze:
Ja myślę, że to nie jest post dla Ciebie, bo ewidentnie nie jesteś ISP..

ISP nie jestem, chociaż z branżą telekomunikacyjną i z usługami hurtowymi dla ISP miałem sporo wspólnego.

darux pisze:
Po za tym już gdzieś czytałem Twoje żale na forum, więc nie dubluj tego..
Jeżeli dalej chcesz się żalić, że się podnieciłeś światłem i doszedłeś po czasie, że podpisałeś nie satysfakcjonującą dla Ciebie umowę, to napis oddzielny post pt. np. Żale Sebixa na światłowód

Pierwsza sprawa nigdzie się nie żalę bo nie mam na co. To co napisałem koledzy powyżej potwierdzili że w większości tak robią, jest to zbiór przemyśleń z mojego doświadczenia osobistego jak i zawodowego. W moje opinii może to być sposobem na zdobycie klienta oraz dłuższe utrzymanie go. (Albo inaczej chciałbym być tak traktowany) Problem dużych opłat przed zrabatowaniem, dużych kar umownych, konieczności przedłużania umowy terminowej znajdziesz na każdym forum prawie każdego ISP w Polsce oraz zagranicznych. I wbrew pozorom nie dotyczy on tylko usług dostępu do internetu tylko tylko szerszego zakresu usług. Nigdzie także nie napisałem że podpisałem niesatysfakcjonującą umowę, to co napisałem o mniej płynnym działaniu sieci też nie jest żadnym odkryciem bo na forum np odnośnie UPC (bądź innych ISP) ludzie się skarżą dokładnie na to samo także może to wynika z technologii bądź innego aspektu.

darux pisze:
Reszty nie chcę mi się komentować, ale Państwo przyzwyczaja ludzi, bądź daje im takie nadzieje, że wszystko powinni dostać za darmo, bo ktoś wybudował z dotacji.. Każdy z nas pracuje w jakieś branży i nie robi tego charytatywnie, więc każdy na swój sposób robi jakiś biznes, chce utrzymać swoją rodzinę itp.

Zapewniam Cię że niczego nie chce za darmo i wszystkie swoje zobowiązania pokrywam jak każda inna osoba biorąca usługę u danego dostawcy. A wręcz odwrotnie uważam że ceny usług powinny być wyższe aby miało szansę się to rozwijać i iść do przodu. Wspominasz o dotacjach choć ja nic o tym nie pisałem i nikomu do portfela zaglądać nie zamierzam - zupełnie mnie to nie interesuje. Rozumiem także że każdy chce się z czegoś utrzymać.

darux pisze:
Więc wyżal się szfagrowi przy wódeczce po raz n-ty..

Nikomu na nic się nie żalę, uważam że forum jest po to aby rozmawiać. Jeżeli coś napisałem nie tak moderacja forum na pewno będzie wiedziała co z tym zrobić. Uważam iż o wszystkim można rozmawiać, firmy te małe jak i te duże także przeglądają internet w poszukiwaniu forów na dany temat bądź opinii po to aby wyjść na przeciw oczekiwaniom klientów.

Swoją droga nie rozumiem skąd ten atak na mnie, bo jak zauważyłeś na nikogo złego słowa nie napisałem. To co napisałem to ogólna czysto teoretyczna rozmowa o rynku usług. Jak widzisz nikogo nie chwalę ani nikogo nie ganię, a informacja zwrotna zawsze jest mile widziana.


Na górę
Post: pn, 26 lut 2018 0:08:08 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Wyciszony literat
Wyciszony literat

Rejestracja: pt, 04 lip 2008 23:27:15
Posty: 848
to nie atak, napisz odpowiedni post i bedzie ok..


Na górę
Post: pn, 26 lut 2018 0:32:48 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Młodszy czytelnik
Młodszy czytelnik

Rejestracja: sob, 28 paź 2017 15:27:49
Posty: 90
Orin pisze:
A podaj jeszcze dla porównania koszt tej usługi w Verizon.



Za 15Mb DSL kroją $35 na misiąc

Za 100 po świetle - $40, bez kagańca

za 1000 + netflix na rok - $80

ale

"Online price for 1 yr. includes $10/mo. savings. Plus taxes, equip. charges & other fees."

Ceny dla stanu NY

Wolę internet bez plastikowego pudełka z bateryjką, ale za to z Polskimi cenami :).


Na górę
Post: pn, 26 lut 2018 0:45:41 
Odpowiedz z cytatem
Offline
Obsesyjny prozaik
Obsesyjny prozaik

Rejestracja: wt, 17 lut 2009 0:15:58
Posty: 1356
Lokalizacja: Kraków
za 40$ miesięcznie za 100M to Ci to pudełko pozłacane zamontuję

tak z czystej ciekawości jaki jest upload przy tych trzech opcjach? i jak z publikami?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Dzisiaj jest sob, 22 wrz 2018 11:23:56

Strefa czasowa UTC+02:00

Moderatorzy: Administratorzy, Moderatorzy

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
SubSilver2 modified for Trzepak.pl by Colir
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl