Trzepak.pl

Nowy temat  Odpowiedz w temacie
Autor Wiadomość
   Tytuł: Budowa nowej sieci
Odpowiedz z cytatem
Żółtodziób
Żółtodziób

Witam:) Trafiła mi się jeszcze biała radiowa plama:)
W mojej miejscowości monopol na internet ma tepsa, maksimum co można wyciągnąć z infrastruktury to 6 Mb/s (internet + telefon 81,36zł), internet od komórkowców działa różnie, główny minus to limity.
Rozminę na ten temat rozpocząłem tu gdzie studiuję, próbując złapać eduroama na stancji;p Dotarłem do ciekawych sprzętów i przypomniały mi się słowa wujka, który kiedyś opowiadał że "on to najlepiej by zrezygnował z telefonu bo ma komórkę, ale że ciotka potrzebuje internet do rachunków to nie opłaca się płacić tyle samo tepsie za utrzymanie łącza". Wymyśliłem jak w prosty sposób "przesłać" mój internet wujkowi i przy okazji do babci (radiowa pustynia). No i dla czego by nie udostępnić tego ludziom i zgarniać kasę. Z elektrody przekierowano mnie tutaj jako do ekspertów:)
A teraz do sedna:
- 3x http://www.cyberbajt.pl/produkt/3572/st ... 2x2-m.html jako stacja bazowa na 30m maszcie w punkcie 10m niższym niż najwyższy w promieniu 30km (Jak bardzo gorsza jest antena z zestawu niż np. ta: http://www.cyberbajt.pl/produkt/3009/ub ... bi120.html, lepiej samemu złożyć stacje bazową? Czy użyć jeszcze droższych anten?).
- W na tym samym maszcie radiolinia do punktu dostępowego TKT oddalonego o 18km przy pełnej widoczności (http://www.cyberbajt.pl/produkt/5014/ub ... fiber.html , czy dało by rade zestawić z tego link i przepraszam może za głupie pytanie, ale czy radiolinia jest w stanie zastąpić światłowód?)
- Internet 100 mega od TKT dociągnięty właśnie radiolinią do stacji bazowej
- Zestaw abonencki składał by się z Ubiquiti NanoStation M5 + jakiś tani AP